زنگ خطر در کوزوو به صدا درآمد/ فعالیت اردوگاه‌های آموزشی داعش در این کشور

پنج مرکز آموزش تروریست‌های داعش در کوزوو، در قلب اروپا، فعال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منبعی نزدیک به سازمان اطلاعات کوزوو اعلام کرد پنج مرکز آموزش تروریست‌های داعش در کوزوو، در قلب اروپا، فعال است و بیست و هفت نوجوان زیر 15 سال با موافقت خانواده‌هایشان در آنجا آموزش می بینند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت بیش از هفتاد خانواده آلبانیایی کوزوو به داعش پیوسته‌اند. به علاوه، 314 کوزوویی آلبانی تبار از جمله 38 زن در صفوف تروریست‌ها در سوریه و عراق می جنگند.

در سال‌های 1990، سرزمین‌های هم‌مرز با آلبانی، مقدونیه و مونته‌نگرو محل اردوگاه‌های آموزشی شبه‌نظامیان ارتش آزادی‌بخش کوزوو بود.

در حال حاضر این اردوگاه‌ها برای آموزش تروریست‌های داعش مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از اعضای آن از بین جوانان کوزوویی به خدمت گرفته شده‌اند.

مؤسسه «مسائل امنیتی غرب بالکان» Western Balkans Security Issues سال 2013 زنگ خطر را در این خصوص به صدا در آورد اما مقامات محلی تا سال 2014 به وجود این مشکل اذعان نکردند.

منبع آگاه می گوید ثبت نام از داوطلبان در این اردوگاه‌ها در دو مرحله صورت می گیرد. 

تروریست‌های آینده پیش از پیوستن به این اردوگاه‌ها شستشوی مغزی می شوند و برخی سازمان‌های غیردولتی و مدارس خصوصی هستند که این مأموریت را برعهده دارند. موضوعی که بیشتر مایه تعجب است، افزایش پیوستن زنان و حتی کل اعضای یک خانواده به داعش است.

منبع مورد نظر افزود در داخل کشور، مقامات از پرداختن به این مسئله اجتناب می کنند با این حال برخی رسانه‌های کوزوو توانستند از اردوگاهی حوالی شهر ویتینا گزارش تهیه کنند. این منبع خاطر نشان کرد بیشتر این اردوگاه‌های آموزشی در مناطق کوهستانی صعب العبور در سراسر مرز با آلبانی و مقدونیه واقع هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار