سناتور دموکرات نیوجرسی می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران کمک کرد آمریکا با متحدان و رقیبان خود به وحدت رویه برسد.

بوکر: باید از توافق با ایران خوشحال باشیم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فری بیکن، "کوری بوکر،" سناتور دموکرات نیوجرسی در کنفرانس روز پنج شنبه خود در دفاع از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفته است که توافق هسته ای با ایران، ارزش «شادمانی» دارد.

بوکر در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص انتقاد شدید "کریس کریستی،" فرماندار نیوجرسی، از نقش کلینتون در توافق هسته ای ایران در طول سمتش گفت: «کریستی، بابت چیزی از دیگران انتقاد می کند که همه ما باید از آن خوشحال باشیم. هیلاری کلینتون کمک کرد ما با همکاری چین، روسیه، انگلیس، و فرانسه، فضایی به وجود آوریم که ایران به مذاکره راضی شود. حالا در مورد این توافق، هر نظری که داشته باشید، من حاصل تلاش های کلینتون می دانم. من در ماه ژانویه، با "بنیامین نتانیاهو،" نخست‌وزیر اسرائیل، صحبت کردم. قبل از این توافق، نگرانی اصلی اسرائیلی ها، ایران بود.»

بوکر در ادامه ادعا کرد: «امروز همه راه های ایران برای تولید سلاح هسته ای، بسته شده است و تهدید خاورمیانه برطرف شده است. حالا من نمی فهمم چه کسی می خواهد کلینتون را بابت متحد کردن ما با هم پیمانانمان و حتی برخی از رقیب هایمان سرزنش کند در حالی که حتی روسیه هم منسجم با ما حرکت می کرد. به نظر من، کسی که در زمینه بین المللی، توان این کار را داشته باشد، سزاوار دریافت جایزه است.»

کریستی مدعی است که دولت اوباما در خصوص برخی جنبه های توافق هسته ای با ایران، فریبکارانه عمل کرده است و ایران با انجام آزمایش های موشکی خود، قوانین سازمان ملل متحد را زیر پا گذاشته است. سندی که اخیراً بوسیله آسوشیتدپرس منتشر شد، نشان می دهد محدودیت های اصلی برنامه هسته ای ایران، ظرف ده سال رفع خواهند شد و ایران، فعالیت های هسته ای خود را به طور کامل از سر خواهد گرفت. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار