معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ گذشته از اعطای وام های گوناگون برای حمایت از نخبگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری آمادگی خود را برای حمایت از طرح های نوآورانه در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

پرداخت وام به پروژه‌های حوزه سلامت با حمایت معاونت علمی
علی تیموری مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه سلامت رویان پارسیان با اشاره به راه اندازی صندوق در حوزه سلامت اظهار داشت: این صندوق در حوزه سلامت خصوصا داروهای نوترکیب و بیوتکنولوژی سرمایه گذاری انجام داده که سبب ارتباط دو طرفه‌ای بین نهادهای سرمایه گذار و پژوهشی در حوزه سلامت است. 

ترسیم نقشه استراتژیک حمل و نقل با حمایت معاونت علمی
محمد معینی مدیر طرح پژوهشی خودرو‌های الکترونیکی با اشاره به تهیه نقشه جامع برای خودروهای الکترونیکی اظهار داشت: دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر در صنعت حمل و نقل الکتریکی، مرتفع‌سازی چالش‌های مرتبط با آن در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هایی که فراهم می‌آورد، همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بلندمدت است. 

طراحی بانک اطلاعات شرکت های دانش بنیان دریایی
بهنام رضایی دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد دریایی معاونت علمی با اشاره به اهداف راهبردی این ستاد در سه حوزه تعاملی، جامع و کاربردی اظهار داشت: با این سه هدف راهبردی میتوان این پایگاه جامع را مناسب مدیران رده بالا و میانی، صاحبان صنعت و اقشار تحصیل کرده دانشگاهی و دانشجویان بر شمرد.

وی ادامه داد: بارگزاری اطلاعات تمامی شرکت ها و محصولات دریایی در سایت از  اقداماتی است که به انجام می رسد و در پی این اقدام شاهد رونق دریایی در کشور هستیم. 

ایجاد هسته های پایلوت به وسیله صندوق حمایت از پژوهشگران
نصرت اله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با اشاره به حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران اظهار داشت: برای استفاده از کل ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور نیاز به توسعه کمی و کیفی داشته و این بنیاد با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی قبل از تولد نوزاد تا فراغت از دانشگاه در تلاش است استعدادهای افراد را بیش از پیش شکوفا کند.

وی ادامه دارد: تصمیم به ایجاد هسته‌هاي علمي در دانشگاه‌ها داریم و در حال حاضر به صورت پايلوت 21 هسته ایجاد شده، همچنین در نظر داریم این حمایت را به كل دانشگاه‌هاي كشور گسترش دهیم تا با تشکیل هسته‌های علمی مذهب را در دانشجويان تقويت كنيم و ميزان مهاجرت نخبگان به خارج از كشور كاهش یابد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.