سنجش رایگان نوآموزان عشایر ،انتصاب مدير كل جدید آموزش و پرورش شهر تهران ،مدارس دولتی در مسیر رتبه‌‌بندی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتصاب مدير كل جدید آموزش و پرورش شهر تهران، سنجش رایگان نوآموزان عشایر، امکان اجاره حیاط مدرسه در صورت حفظ چارچوب آموزشی و بررسی وضعیت ادامه تحصیل برای دانش آموزان متاهل از جمله مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته ی گذشته بود.
 
انتصاب مدير كل جدید آموزش و پرورش شهر تهران 
طی جلسه‌ای که با حضور وزير آموزش و پرورش و مدیران مناطق ١٩ گانه شهر تهران برگزار شده بود مدیر کل جدید شهر تهران معرفی شد، در این مراسم طي حكمي از سوی علی اصغر فانی وزير آموزش و پرورش، عليرضا كمره اي به سمت مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران منصوب شد.
 
بررسی وضعیت ادامه تحصیل برای دانش آموزان متاهل 
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان متاهل امکان ادامه تحصیل دارند اما باید ضوابطی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه دانش آموز دختر متاهل با حفظ شرایط مدرسه از لحاظ ظاهری باشد امکان ادامه تحصیل وی در مدارس روزانه وجود دارد همچنین می‌تواند در مدرسه ثبت نام کرده و صرفا در امتحانات پایان ترم شرکت کند علاوه بر این مورد دانش آموز متاهل می‌تواند با ثبت نام در مدارس شبانه و منطبق با قوانین چنین مدارسی ادامه تحصیل دهد.
 
سنجش نوآموزان عشایر رایگان انجام می‌شود 
محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص پیشگیری سازمان سنجش گفت: امسال برای اولین بار سنجش عشایر به طور رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال در نظر داریم 400 هزار نو‌‌آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته تا عملیات مداخله‌ای هر چه زودتر برای کودکان در آستانه ورود به پیش‌دبستانی‌ها و مدارس انجام شود.
 
15 شهریور آغاز فرآیند توزیع کتاب های درسی 
حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرآیند توزیع کتاب های درسی از 15 شهریور ماه خبر داد و گفت: سعی بر این است تا هرچه زودتر توزیع کتاب های درسی برای دانش آموزان انجام شود و با توجه به اینکه بایستی این کتاب‌ها در سراسر کشور توزیع شود لذا فرآیند بارگیری و توزیع کتب برای مناطق مختلف کشور زمان بر است.
 
طلایی یادآور شد: براساس این فرآیند زمان بر آغاز فرآیند توزیع کتاب های درسی برای تمام مقاطع از 15 شهریور ماه انجام می شود.
 
امکان اجاره حیاط مدرسه در صورت حفظ چارچوب آموزشی 
حجت السلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجاره‌ی حیاط به ارگان‌های دیگر گفت: در تمام مناطق و محلات کشور مکان مناسب ورزشی برای ساکنان وجود ندارد اما مدارس در سراسر کشور و مناطق وجود دارد، لذا حیاط مدارس پس از اتمام ساعت کاری که معمولاً در بازه زمانی دو یا سه بعد از ظهر است، به فعالیت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد.
 
وی بیان کرد: اجاره حیاط مدرسه در صورتیکه به مسئولیت اصلی یعنی آموزش صدمه نزند، انجام می‌شود.


مدارس دولتی در مسیر رتبه‌‌بندی 
عظیم محبی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی چند روز اخیر ارزیابانی از سراسر کشور برای آموزش دعوت شده تا دوره‌های تکمیلی برای آنها تبیین شود و پس از آن به استان‌های مختلف برای فرایند ارزیابی فرستاده شوند. 

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی مدارس در 164 شاخص انجام می‌‌شود، اظهار کرد: ارزیابان در سراسر استان‌های کشور این شاخص‌ها را که در 8 الی 9 محور تبیین شده مورد بررسی قرار داده و براساس آن فرایند انتخاب مدارس برتر انجام می‌شود.  
 
گرایش به رشته‌ای خاص، ملاک انتخاب دانش آموزان نیست 
مسعود شکوهی دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی بیان کرد: در بحث هدایت تحصیلی صرفا علاقه و یا عملکرد تحصیلی دانش‌آموز ملاک انتخاب رشته نیست بلکه مجموعه‌ای از آزمون‌ها و شرایط که شامل رغبت، استعداد و توانایی، عملکرد تحصیلی جزو فاکتورهای تعیین اولویت برای انتخاب رشته قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت انتخاب رشته برای دانش آموزان فرصت مشاوره 45 دقیقه‌ای در زمان ثبت نام در نظر گرفته شده است.
 
راه ثبت نام مدارس برای همه پناهندگان باز است 
شاهین نوش آبادی معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی اظهار داشت: ثبت نام از ٢٣ تیر ماه آغاز شده است.
 
وی گفت: شیوه نامه‌ای توسط كمیته دائمی اتباع در وزارت كشور مصوب شده و پس از آن نیز به تصویب كمیته ساماندهی آموزش و پرورش در آمد.
 
معاون مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور در خصوص روال ثبت دانش آموزان غیر مجاز بیان كرد: دریافت معرفی نامه‌های تحصیلی و پزشكی قدم اول آنان است، پس از آن باید سلامت افراد توسط مراكز بهداشتی و درمانی تأیید شود همچنین تعیین پایه تحصیلی نیز در مراحل نهایی در پایه ابتدایی در مدارس و در مقاطع اول و دوم متوسطه در ادارات آموزش و پرورش انجام می شود.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.