ما باید خودمان را باور داشته باشیم و آن چیزی را که مطمئن هستیم کار فرهنگی است، انجام دهیم.

داوود آزاد نوازنده پیشکسوت تار در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر کارهای جمعی در عرصه موسیقی گفت: به نظر من ما وارد یک فضای مدنی در موسیقی شده‌ایم که موزیسین‌ها به جای اینکه رو به روی یکدیگر باشند باید با فعالیت در کارهای گروهی در کنار هم باشند و به فضای موسیقی کمک کنند.

وی درباره اینکه آیا موسیقی ایرانی مهجور است یا خیر، بیان کرد: ما باید خودمان را باور داشته باشیم و آن چیزی را که مطمئن هستیم کار فرهنگی است، انجام دهیم و باورهای خودمان را مهم تر از شهرت و مسائل مالی بدانیم. البته از گذشته هم موسیقی برای خواص جدی و سنگین بوده و موسیقی که همه گوش می‌داده‌اند، جدی نبوده است.
 
این نوازنده تار ادامه داد: هر سبکی جایگاه خودش را دارد و همه چیز به انتخاب ما بستگی دارد که میخواهیم عوام را داشته باشیم و یا خواص را. اما اخیرا مصاحبه‌هایی که از اساتید موسیقی می‌بینم بار منفی دارد اما من معتقدم فضای خوبی را در پیش داریم و همیشه این افت و خیزها در تاریخ وجود داشته، در هر صورت من بسیار خوش بین هستم. بعضی اوقات انسان اسیر نفس می شود اما لازم است که ما پذیرای یکدیگر باشیم.
 
آزاد در پایان در خصوص تازه ترین فعالیت‌های خود اظهار داشت: من بیشتر درگیر برگزاری کنسرت هستم. البته یک سری کارها هم ضبط کرده‌ام که اخیرا یکی از آنها به نام «لیلی نامه» منتشر شد و در حال حاضر بیش از ده مجموعه آماده دارم که یک بخش از آن موسیقی عرفانی با فضای کاملا سنتی و در دستگاه نوا است. همچنین سه اثر تلفیقی در دست ساخت دارم که یکی از آنها با همکاری سرخپوستهای آمریکایی است و با موسیقی ایرانی هم تلفیق شده و در نیویورک ضبط شده است. آخرین مجموعه هم موسیقی گاسپل است که سیاه پوستان می‌خوانند با همکاری خواننده کانادایی و گروه سیاه پوست کر، به زودی منتشر می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار