آلبوم «لیلی نامه» با آهنگسازی و آواز داود آزاد چهارشنبه یکم اردیبهشت ساعت 20در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ در این آلبوم جاوید ابراهیم پوربا ساز (نی)، نبیل یوسُف شریدا وی (دف)، شایان ریاحی (پرکاشن)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک) و کارن کبیری (کنترباس) به نوازندگی پرداختند. مرتضی قنبر نسب نوازنده بهبهانی در یک قطعه نی انبان، حمزه مقدم نوازنده خوزستانی در یک قطعه سازهای کوبه ای جنوبی و دو قطعه از این اثر با ساز ویولونسل به هنرمندی «نیک هلند» نوازنده به نام انگلیسی در کشور انگلستان ضبط شده است.

شعرهای این آلبوم با اشعارمولانا در دستگاه های بیات اصفهان، نوا و شور تنظیم شده است.

جاوید ابراهیم پور در این اثر تنظیم قطعه زیبایی با ریتم ۱۲ تایی و ۲۴ تایی را با قطعاتی که از نظر ریتمیک تنوع زیادی دارد و چند ریتم نو را به این اثر اضافه کرده است که شاید بتوان گفت در موسیقی ما اتفاق تازه ای است . یکی از این ریتم ها در تصنیف «یار لیلی» از ساخته های این هنرمند به کار رفته که ۹ ضربی و ۵ ضربی است و ۹ ضربی از تازه های ریتم، در تصنیف های ایرانی است.
داوود آزاد از چهره هاي سرشناس موسيقي سنتي ايران است كه در سال هاي اخير به تركيب و تلفيق موسيقي سنتي با سبك كلاسيك است. «ديوان شمس» و «باخ» از جمله آثار فاخر این هنرمنداست که در برخي از معتبرترين مراكز موسيقي دنيا به اجرا در آمده است .



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
کانال خوبی است.
آخرین اخبار