شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حوزه‌ فناوری‌های نوین ورود پیدا کرده‌ است، گفت: اصفهان نخستین شهر در کشور است که از پهپادها استفاده شهری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح مرحله یک نخستین آزمایشگاه تشخیص حریق و بازرسی فنی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصفهان به دلیل بین المللی و کلانشهر بودن باید تمام شاخصه‌های شهری آن نیز از جمله آتش نشانی دارای استانداردهای جهانی باشد.
وی با بیان اینکه امیدوار هستیم با اقدامات انجام شده طراز آتش نشانی اصفهان را در سطح بین المللی ببینیم، افزود: در همین راستا سال گذشته آتش نشانی اصفهان رتبه دوم آتش نشانی‌های جهان را در کشور آلمان کسب کرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته گواهی‌نامه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را از شرکت "کیومتر" استرالیا دریافت کردیم، تصریح کرد: در همین راستا از آتش نشانی اصفهان در دانشگاه صنعتی شریف نیز تجلیل به‌عمل آمد، بنابراین عزم جدی برای مطرح شدن آتش نشانی اصفهان در سطح جهانی وجود دارد.
وی با بیان اینکه هرکجا اتفاقی رخ دهد آتش نشانی اصفهان نیز حضور دارد، گفت: شهرداری اصفهان باید تنها در محدوده شهر اقدامات و علمیات عمرانی انجام دهد، اما تنها نقطه‌ای که این مرزهای جغرافیایی را می‌شکند، آتش نشانی است.
جمالی نژاد با بیان اینکه حتی در برخی مواقع آتش نشانی اصفهان در آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور نیز حضور دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا آتش‌نشانی اصفهان در کشور پیشرو پیشگام است.
وی با بیان اینکه خدماتی که این آزمایشگاه ارائه می‌دهد مربوط به کل کشور است، گفت: از خدمات این آزمایشگاه که شامل آزمایشگاه‌های شیمی، علت یابی حریق و غیره است سراسر کشور می‌توانند استفاده کنند.
شهردار اصفهان افزود: در همین راستا 3 دستگاه خودروی 2 منظوره اطفاء حریق و امداد و نجات، 2 دستگاه خودرو حمل دستگاه تنفسی و تهویه هوا در این مرکز رونمایی شد.
وی گفت: بسیاری از تجهیزاتی که در این مرکز رونمایی شد تولید داخل هستند که نشان از گام مهم شهرداری در راستای اقتصاد مقاومتی است.
جمالی نژاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر فاز 2 این طرح و اعتبار مورد نیاز آن افزود: بدون شک در بودجه سال 96 شهرداری این اقدام پیش بینی می‌شود، در همین راستا فاز 2 بسیار پیشرفته بود و استفاده کشوری آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر واگذاری مدیریت بحران استان به شهرداری و اینکه آیا هزینه‌های مربوط به آن نیز از بودجه شهری است، گفت: یکی از اقداماتی که باید در این راستا صورت گیرد تزریق بودجه‌های ملی است، در همین راستا مدیریت بحران را بدون هیچگونه اختیار و ابزاری در دست گرفتیم و مدیریت شهری آمادگی کامل را در این حوزه دارد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ساخت و سازهای مرتفع در کشور و اصفهان موضوع خودامدادی بسیار مهم است، باید قبل از رسیدن آتش‌نشانان مردم خود اقدام درست و به موقع را انجام دهند، بنابراین مردم باید در دوره‌های آموزشی پیشرفته و متنوع آتش نشانی حضوری جدی پیدا کنند، در همین راستا پیش از تابستان 188 سایت بازی کودکان ایمن کردیم.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حوزه‌ فناوری‌های نوین نیز ورود پیدا کرده‌ است، افزود: این فناوری‌ها باید به آتش نشانی نیز تزریق شود، ما نخستین شهر در کشور هستیم که از پهپادها استفاده شهری می‌کنیم و شهریور ماه نیز رونمایی از "فن بازار" را در برنامه داریم.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.