بیست و هفتمین اجلاس سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به میزبانی دفتر این نهاد برگزار شد.

اجلاس سه جانبه بررسی وضعیت افغان های مقیم پاکستان برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هفتمین اجلاس سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به میزبانی دفتر این نهاد  برگزار شد.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در رأس یک هیئت، خانم مایا به نمایندگی از دفتر UHNCR در کابل، قادر بلوچ، وزیر سفران دولت پاکستان و اندریکا رتواتی به نمایندگی از دفتر UHNCR در اسلام‌آباد اشتراک کنندگان اجلاس روز سه‌شنبه بودند.

در این اجلاس دولت افغانستان و UNHCR از سخاوت و حسن نیت دولت و مردم پاکستان برای میزبانی میلیون‌ها پناهنده افغانستان در طول سه دهه‌ی گذشته و فیصله آن دولت مبنی بر تمدید کارت‌های مهاجرین الی اخیر سال ۲۰۱۶ و به خاطر فراهم آوری دسترسی اطفال و جوانان مهاجر به تحصیل در پاکستان، به‌عنوان فاکتورهای مهمی که باعث تقویت دورنماها جهت عودت داوطلبانه و ادغام مجدد می‌گردد، قدردانی نموده و از پاکستان خواستند تا تمدید طولانی مدت کارت‌های مهاجرین، برای حمایت از عودت داوطلبانه‌شان را مد نظر قرار داده و به رفتار مسالمت‌آمیز و بدون آزار و اذیت با مهاجرین افغان تأکید کند.

همچنان به نقل از منبع، طرف‌های سه‌گانه تعهدشان را در ارتباط به استراتژی راه‌حل‌ها، منحیث یک چارچوب منطقوی به منظور تشخیص و تطبیق راه‌حل‌ها برای ۱٫۵ میلیون پناهنده افغان ثبت و راجستر شده در پاکستان و عودت داوطلبانه پناهندگان افغان در شرایط مصون، و با عزت و تلاش تأکید نمودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.