شهردار مشهد گفتمان غالب را گفتمان عفت و عزت اسلامی و اولین حوزه سازندگی را حوزه فرهنگ دانست و همگان را به بکار گیری تمام همت خود برای زمینه سازی ظهور فراخواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید صولت مرتضوی صبح امروز در دومین اجلاس سراسری عفاف و حجاب با بیان اینکه جنگ کنونی جنگ اسلام و کفر است که پایان نمی‌پذیرد، گفت: اولین حوزه سازندگی حوزه فرهنگ است که همه مسئولیم تمام همت خود را بر آن بگذاریم و زمینه ظهور مولایمان را فراهم کنیم.

وی افزود: گفتمان غالب گفتمان عفت و عزت اسلامی است که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد انحطاط و اضمحلال فرهنگ غرب خواهیم بود.

شهردار مشهد با بیان اینکه از اول انقلاب اسلامی انواع و اقسام توطئه‌ها مثل توسعه گروهک‌ها، توطئه اقوام، کودتاهایی نظامی، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و در آخرین پروژه شبیخون و نبرد فرهنگی علیه ما انجام شده است، تصریح کرد: بسیجیان جنگ تحمیلی در بی‌نشانی نام و نشان پدید آوردند؛ بسیجیان در جنگ تحمیلی ابهت شرق و غرب را شکستند و باعث شدند که ما اکنون در عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در بین 10 کشور اول دنیا قرار بگیریم.

مرتضوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری 12 سال پیش تعبیر شبیخون فرهنگی را به‌کاربرده‌اند، تصریح کرد: در شبیخون فرهنگی اعتقادات و فرهنگ ما هدف قرارگرفته است ولی به برکت حوزه‌های علمیه، مراجع آگاه و روحانیت درصحنه و بسیج مردمی و بانوان محجبه مقتدر پشت استکبار را به لرزه درآورده‌ایم.

وی با بیان اینکه استکبار با اجیر کردن بعضی از عناصر منورالفکر خودفروخته و بعضی مفتیان فتوا فروش می‌خواهد اقتدار اسلامی را در هم بشکند، خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار اسلامی حجاب و عفاف است که استکبار نتوانسته است بر آن اثر گذارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه استکبار می‌خواهد از درون با اسلام مواجهه کند، گفت: داعش، طالبان و پدیده‌های شوم فرهنگ فروشی کار غرب است و سربازان جبهه فرهنگی اگرچه در جنگی سخت قرار دارند، شعله‌های آتش و آتش انگیزاننده‌ها را در هم شکستند.

امیدواریم اجلاس سراسری عفاف و حجاب در رواج سبک زندگی عفیفانه موثر باشد

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور هم در این همایش هدف از برگزاری اجلاس سراسری عفاف و حجاب را تبیین رصدنمای عفاف و حجاب دانست و ابراز امیدواری کرد همایش ثمرات مثبتی در رواج سبک زندگی عفیفانه در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن دعایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «افراد و مؤسسات نمی‌توانند اثربخشی لازم را در حوزه فرهنگ داشته باشند و باید در برابر جبهه‌ای که دشمنان در مقابل ما ایجاد کرده‌اند، جبهه تشکیل دهید» گفت: ما این جبهه را عملیاتی کردیم و با برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و حمایت از تشکل‌های مردمی مشغول به خدمت‌رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه راهبرد کلان حاکم بر جبهه در دو بخش تعریف‌شده است، افزود: شناسایی محصولات و شناسایی و سازمان‌دهی فعالین پس‌ازاین همایش دو راهبرد کلان حاکم بر جبهه است.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور تبیین نگاه جامع دین در حوزه حجاب و تدوین الگوی جامع عفاف با استفاده از نهادهای کارشناسی، تدوین نقشه راه عفاف، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، تدوین متون ترویجی پژوهشی و ارتباط باشخصیت‌های تأثیرگذار و مشاوره و حمایت فکری از تشکل‌ها را ازجمله وظایف جبهه برشمرد.

دعایی افزود: این همایش یک کارگاه آموزشی تمام‌عیار است که در آن پروژه رصد نمای «ع» را بررسی می‌کنیم و با دقت در این نرم‌افزار علمی آسیب‌ها، کمبودها و خلاء ها را شناسایی خواهیم کرد و در یک کلمه می‌بینیم چه باید کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای کنترل وضعیت حجاب در جامعه صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: این همایش ثمرات مثبتی در رواج سبک زندگی عفیفانه در جامعه داشته باشد.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور همچنین از برگزاری دوره «ترنم حیات» خبر داد و گفت: در این دوره به تربیت 2 هزار کارشناس مربی مهارت محور برای انجام اقدامات فرهنگی تبلیغی پرداخته‌ایم که در شهریورماه اجرا می‌شود.

دعایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت آمار به‌عنوان ستون فقرات برنامه‌ریزی، تأکید کرد: رصد نمای عفاف و حجاب بر این اساس کار می‌کند و بالغ‌بر 259 موسسه فعال در عرصه حجاب و عفاف عضو جبهه هستند که دیشب به 301 موسسه ارتقا پیداکرده‌اند و بالغ‌بر 10 هزار نفر نیاز به سازمان‌دهی شناسایی شدند.

وی تمرکز همایش را بر رصد نمای ملی عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: این رصد نما نقشه راه ماست که نقشه راه پژوهش، فیلم‌سازی، گرافیک و تبلیغ در عرصه حجاب و عفاف قرار می‌گیرد و امید است در این راستا از نشست‌های تخصصی این همایش بهترین استفاده بشود.

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور نهادسازی شبکه‌ای را مقصد جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ را همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردمی کنیم و برای رزم و عملیات در این حوزه آماده‌باشیم.

دعایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور گفت: این بیانات سند مشروعیت و حیات معنوی و حقیقی جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.