به نوشته تله‌سور، رئیس‌جمهور ترکیه پس از کودتای نافرجام این کشور دست دوستی به سمت ایران و روسیه دراز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «تله‌سور،» تنها چند روز پس از کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه، «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور این کشور، در تماسی تلفنی به «حسن روحانی،» همتای ایرانی خود، گفت: آنکارا آمادگی دارد روابط خود را با تهران و مسکو گسترش دهد و همچنین به برقراری ثبات در منطقه کمک کند.

یکی از خبرگزاری‌های ایرانی گزارش داد: اردوغان در این تماس به روحانی گفت امروز بیش از گذشته آمادگی داریم دست در دست ایران و روسیه به دنبال یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات منطقه باشیم. 

اردوغان افزود: در حال حاضر شرایط در ترکیه در حال بازگشت به حالت عادی است؛ اما هنوز برای گفتن این مسئله خیلی زود است.

بنابر این مطلب، در عین حال روحانی نیز حمایت خود را از رئیس‌جمهور ترکیه در مقابل کودتا اعلام کرد. او همچنین از بلوغ سیاسی مردم ترکیه به دلیل نپذیرفتن کودتا علیه دولت منتخب خود تمجید کرد.

وی در ادامه گفت: ثبات و آرامش ترکیه اثر مثبتی بر فضای کل منطقه دارد. اطمینان داریم تروریست‌ها و تعدادی از ابرقدرت‌ها خواستار ثبات در کشورهای اسلامی نیستند. 

روابط میان مسکو و آنکارا به دنبال سرنگونی جنگنده روس بوسیله ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در اوایل سال جاری میلادی رسید. سرنوشت سوریه و رئیس‌جمهور این کشور، یکی از اختلافات اساسی میان ترکیه و ایران و همچنین روسیه به عنوان حامیان بشار اسد است. 

اردوغان «فتح‌الله گولن،» متحد سابق و دشمن بزرگ کنونی خود، را طراح کودتای نافرجام اخیر در این کشور می‌داند. بر اثر این کودتا حدود 265 نفر جان باختند و بیش از هزار نفر مجروح شدند. به دنبال این کودتا 6 هزار نفر نیز بازداشت شدند.

در پایان این مطلب آمده است: دولت اردوغان اکنون در شرایط اضطراری پس از کودتا قدرت بیشتری یافته است و به دنبال تغییرات در بخش‌های مهم این کشور مانند ارتش، پلیس، دستگاه قضا و به تازگی نظام آموزش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار