رییس اداره بهزیستی کاشان، از راه‌‌اندازی نخستین اتوبوس مناسب‌سازی شده معلولان استان اصفهان در این شهرستان تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جهادی،  امروز در آخرین روز هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگاران گفت:600 میلیون ریال هزینه مناسب‌سازی این اتوبوس علاوه بر پرداخت هزینه تهیه آن است.

وی با تاکید بر اینکه کاشان نخستین شهرستان دارای این اتوبوس در استان اصفهان خواهدبود افزود:در مرحله اول از این اتوبوس برای تردد و انتقال معلولان در برنامه‌های اردویی مراکز نگهداری استفاده خواهدشد.

به‌گفته‌وی، هدف و انتظار اینست که در مراحل بعدی بتوان از این اتوبوس برای تردد و جابه‌جایی معلولان در سطح شهر نیز به عنوان وسیله نقلیه عمومی این قشر استفاده شود.

*آهنگ مناسب سازی سطح شهر برای معلولان کند است

رییس اداره بهزیستی کاشان، در ادامه آهنگ کند مناسب‌سازی سطح شهر را برای معلولان همانند وضعیت مشابه آن در سراسر کشور تاکیدکرد و گفت: مناسب سازی برای معلولان در کاشان کافی و رضایت‌بخش نیست.

جهادی،با اشاره به نظارت شهرداری بر ساخت و ساز اماکن عمومی و ساختمان‌های اداری جدید شهرستان کاشان مناسب با تردد معلولین گفت:درصد این مناسب‌سازی توسط  دستگاه‌های اداری شهرستان بسیار پایین و ناچیز است.

وی، برجسته‌کارکردن سنگ‌فرش قسمتی‌از پیاده‌روهایی سطح شهر،هم‌سطح‌سازی، ایجاد رمپ و سطح شیب‌دار برای اماکن عمومی با همکاری بنیاد شهید و امور جانبازان را برخی از خدمات مناسب‌سازی شهرداری کاشان برای معلولین این شهرستان برشمرد و گفت:موارد این مناسب‌سازی  طی برگزاری  جلسات و  نشست‌های شهرداری و  فرمانداری به دبیری اداره بهزیستی پیگیری و مشخص می‌شود.

*ایجاد 3درصد اشتغالزایی معلولان در دستگاه‌های اداری عملیاتی نمی‌شود

جهادی، ایجاد سه درصد اشتغالزایی معلولان در دستگاه‌های اداری را خاطرنشان‌کرد و گفت:متاسفانه در شهرستان کاشان نیز همانند کل کشور سه درصد نیروی کاری دستگاه‌‌ها و نهادهای اداری و دولتی که باید از طریق معلولان تامین شود عملیاتی نمی‌شود.

وی تصریح‌کرد: مناسب سازی سطح شهر برای معلولان و ایجاد سه درصد اشتغالزایی آنها در دستگاه‌های اداری در این شهرستان کافی و رضایت‌بخش نیست.

*کاهش 20 درصدی مشارکتهای مردمی در بهزیستی کاشان

رییس اداره بهزیستی کاشان، کاهش 20 درصدی مشارکتهای مردمی به‌ویژه کمک‌هاو حمایتهای صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی در بهزیستی کاشان به‌علت رکود اقتصادی و مشکلات مالی را یادآورشد و گفت: مشارکتهای مردمی در تامین هزینه‌ها و خدمات آنها به مددجویان بهزیستی در قالب کمکهای نقدی، غیرنقدی و خدماتی ارائه می‌شود.

جهادی اظهارداشت: 128 میلیون و  300 هزار ریال میزان کمک نقدی، 176 میلیون و 320 هزار ریال کمک غیرنقدی و 48 میلیون ریال نیز کمک خدماتی خیرین در حوزه مشارکت‌های مردمی به مددجویان بهزیستی کاشان طی سه ماهه نخست امسال است.

وی، کمک نقدی 135 میلیون ریالی یک خیّر برای اعزام 45 نفر از مددجویان بهزیستی کاشان به مشهد مقدس طی این مدت علاوه بر کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی را ذکرکرد و گفت:علاوه بر اینها اهدای 132 تخته فرش به ارزش یک میلیارد و 840 میلیون ریال، 112 تخته پادری و قالیچه به ارزش 56 میلیو ن ریال، 900 کیلو گوشت و 80 دست لباس به ارزش 70 میلیون ریال کمک‌های خیرین در حوزه مشارکت‌های مردمی به مددجویان این اداره در سه ماهه نخست امسال است.

به‌گفته‌وی،خرید و اهدای کولر و لباسشویی به ارزش 110 میلیون ریال، میلیون ریال 300 بن خرید مواد غذایی برای ماه مبارک رمضان و 420 میلیون ریال برای ایام نوروز امسال، 400 میلیون ریال کمک‌های موردی، 230 میلیون ریال جهیزیه و تامین هزینه 50 میلیون ریالی نسخ دارویی و آزمایشگاهی از دیگر کمک‌های خیرین در حوزه مشارکت‌های مردمی به مددجویان این اداره طی مدت یادشده‌است.

*همکاری 40 خیّر به‌صورت ثابت و مستمر با بهزیستی کاشان

جهادی در پایان اظهارداشت: 40 خیّر به‌صورت ثابت و مستمر سالانه مبالغی را به حوزه مشارکتهای مردمی اداره بهزیستی کاشان پرداخت می‌کنند که سال گذشته مبلغ ریالی این حمایت یک میلیارد و 165 میلیون ریال بود.

شایان ذکر است: اداره بهزیستی کاشان، تنوع فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به جامعه هدفی حدود 10 هزار نفر را در این شهرستان پوشش می‌دهد.

سازمان بهزیستی در تیرماه سال 1359 پس از تجمیع چندین سازمان، نهاد و مجموعه‌هایی که خدمات اجتماعی و خیریه را پوشش می‌دادند تاسیس شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.