تشكيل پرونده سلامت برای ٩٥ درصد ورزشكاران پارالمپيكی

تا به امروز كه يك ماه و نيم به آغاز بازیهای پارالمپيك ريو زمان باقی است برای ۹۵ درصد ورزشكاران اعزامی به اين بازیها پرونده سلامت تشكيل شده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ زهرا چابکی دبير كميته پزشكی كميته ملی پارالمپيك  اظهار داشت: از خيلی وقت پيش تشكيل پرونده سلامت برای ورزشكارانی كه سهميه پارالمپيك را كسب كرده و اعزامشان به ريو قطعی شده را آغاز كرده ايم.

وی ادامه داد: برای تشكيل پرونده سلامت كه يكی از الزامات پزشكی جهت اعزام ورزشكار به بازی های پارالمپيك است، آنها را مورد معاينات تخصصی و كلی قرار داديم. اين معاينات تا به امروز برای ٩٥ درصد ورزشكاران اعزامی به ريو انجام شده است. 

ورزشكارانی مانند شاهين ايزديار كه تا امروز هيچ اردوی تمرینی در تهران نداشته و چند عضو تيم ملی واليبال نشسته بانوان و همچنين چندنفر از اعضای تيم دو و ميدانی كه اخيرا حضورشان قطعی شده، هنوز تحت معاينات پزشكی قرار نگرفته و به همين دليل پرونده سلامتی برای آنها تشكيل نشده است.

چابكی ادامه داد: در كل تا به امروز برای ۹۵ درصد ورزشكاران اعزامی به پارالمپيك ريو پرونده سلامت تشكيل شده است. اين پرونده حداكثر تا ١٠ مردادماه برای ۵ درصد ديگر اعضای كاروان تشكيل خواهد شد.

دبير كميته پزشكی كميته ملی پارالمپيك در پایان گفت: خوشبختانه طبق معاينات پزشكی انجام شده، هيچ كدام از ورزشكاران با مشكل خاصی كه منجر به عدم اعزام آنها شود، مواجه نبودند. بعضا مشكلات كوچكی داشتند كه برای رسيدگی و درمان آنها اقدامات لازم انجام شده است.

انتها/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار