تعداد طلاق های ثبت شده سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و ازدواج 5.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری،در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ویژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش 5.5 درصدی ازدواج و افزایش تعداد طلاق های ثبت شده سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، یک آسیب و تهدید اجتماعی و رفتاری است.

  عبدالرضا علیمحمدی با بیان این که هم اکنون آمار طلاق در کشور نسبت به ازدواج های ثبت شده بسیار بالاست، افزود: جرایم خشن، ضرب و جرح عمومی و قاچاق مواد مخدر صنعتی و سنتی و تولید مشروبات الکلی بیشترین آمار وقوع جرم در استان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بی بند و باری، طلاق عاطفی و قضایی و شبکه های اجتماعی در پرونده های دعاوی خانوادگی هم تهدید جدی برای بنیان خانواده محسوب می شود.

علیمحمدی با اشاره به اینکه با گسترش بحث اعتیاد، طلاق و ناهنجاری ها در جامعه رو به افزابش است، گفت: بیشترین میزان وقوع جرایم در بین افراد بی سرپرست، بدسرپرست و فرزندان طلاق می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و کاهش جرایم و معرفی هنجارها و ناهنجاری ها در جامعه گفت: هنوز فرهنگ پیشگیری در حوزه های مختلف نهادینه نشده و پیشگیری از وقوع جرم علیرغم طرح در قانون اساسی مورد توجه قرار نگرفته است.

علیمحمدی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از سه سال گذشته در کشور و استان ها راه اندازی شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح موفق مشاوره قبل از ازدواج برای نخستین بار در کشور از سه سال گذشته و اجباری شدن آن اشاره کرد و گفت: در این مدت 9 هزار زوج آموزش مهارت های زندگی را فرا گرفته اند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد نیز با اشاره به کاهش ازدواج در چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان بحث ازدواج باید تمام تلاش خود را در این خصوص به کار گیرند.

سید محمد موسوی، بر اهمیت ترویج فرهنگ قانون گرایی در بین افراد جامعه، اجرای دوره های آموزش مهارت های زندگی و همچنین مهارت های مطالبه، تفکر خلاق به افراد جامعه و استان تأکید کرد و افزود: با فرهنگ سازی در حوزه پبشگیری و همچنین ارائه آموزش های لازم می توان از ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری کرد.

کارگاه آموزشی یک روزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ویژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری، در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار