با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز سند توسعه راهبردی پرورش شتر در مشهد رونمایی شد .

رونمایی از سند توسعه راهبردی پرورش شتر  در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش سراسری مدیران کل و مشاوران وزیر جهاد کشاورزی در مشهد گفت :در این سند که به همت متخصصان این سازمان تهیه شده وضع موجود شتر داری در کشور و چالشهای پرورش شتر و اشتغالزایی این حرفه نقد و بررسی شده است .
 رکنی با اشاره به اینکه 169 هزار نفر شتر از نژاد های مختلف در سراسر کشور وجود دارد افزود : هم اکنون صنعت پرورش شتر در 16 استان کشور رواج دارد .
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی دومین استان کشور در پرورش شتر است گفت : پیش بینی می شود با قابلیت های حرفه ای بخش خصوصی در پرورش شتر تعداد این حیوان تا سالهای آینده از مرز 300 هزار نفر شتر در کشور  بگذرد .
 معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شتر داری در ایران بیشتر به روش سنتی انجام می شود افزود :  بهمین منظور جهاد کشاورزی برنامه های جامعی را برای شترداری نوین و پیشرفته در کشور طراحی و اجرا کرده است .
دکتر رکنی  گفت : استفاده از گوشت ، شیر و دوغ شتر در وعده های روزانه باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان های مزمن می شود .
همایش مدیران کل و مشاوران وزیر جهاد کشاورزی تا فردا در سالن جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس ادامه دارد .
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.