داداشی گفت: امکان بررسی و پیگیری های لازم در برخی موارد پرونده فساد در فوتبال بر خلاف روال عادی آن وجود ندارد،اما باید در این موارد تحقیق و بررسی بیشتری انجام پذیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی : پرونده فساد در فوتبال پیگیری می شود/بازیکن سالاری در فوتبال ایران زیاد استولی داداشی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فوتبال  و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  افزود : پرونده فساد درفوتبال  اواخر مجلس نهم در صحن علنی مجلس قرائت و مقرر شد تعدادی از پرونده ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده تا رسیدگی های لازم انجام گردد.

وی در ادامه تصریح کرد : یک سری از موارد و پرونده ها هم باید مختومه شود و قابلیت رسیدگی ندارد، اما موارد قابل رسیدگی در بحث تخلفات فوتبال است که به دلیل عملکرد و تخلفات خود فدراسیون نظیر سفرها ، فرار مالیاتی  و برخی تخلفات دیگر که بدون شک باید با این موارد قاطعانه برخورد شود.

داداشی در خصوص قراردادهای بازیکنان نیز خاطر نشان کرد :در خصوص قرار دادهای بازیکنان متاسفانه بحث  ارتشاء (رشوه دادن و گرفتن) صورت گرفته که باید به زودی در این نوع قرار دادها و قراردادهای فصل آینده بازیکنان شفاف سازی شود.

 
البته در تخلفات دیگر در بخش بازیکنان ،باید گفت: بازیکن سالاری حاکم بر فوتبال ایران است که بطور حتم می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای این رشته رشته ورزشی به دنبال داشته باشد،جالب است که در آیین نامه  ابلاغ شده به فدراسیون از سوی وزارت ورزش بندهایی در خصوص بازیکن سالاری آمده ولی اجرایی نمی شود و این همان مواردی است که در برخی پرونده ها قابل بررسی نیست.
 
وی در مورد ضرورت رسیدگی به برخی از سفرهای اعضای فدراسیون فوتبال ادامه افزود: سفرهایی که طبق آیین نامه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال نبوده و ضرورتی هم برای رفتن به این سفرها وجود نداشته ،همچنین فاقد توجیه اقتصادی و ورزشی بوده قطع به یقین با جدییت بیشتری باید در کمسیون اصل نود رسیدگی شود.

داداشی در پایان اذعان داشت : متاسفانه یک روند غلطی که در فدراسیون ها وجود دارد بحث انتصاب روسای فدراسیون ها به جای انتخابشان است که به تبع آن روسای هیئت استان ها و شهرستان ها نیز  با همین رویه انتخاب می شوند و تخلفات صورت گرفته باید بازنگری درستی شود و از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت نیز باید نظارت صحیح باشد. هرچند که به طور حتم ما هم در کمیسسون اصل نود رسیدگی می کنیم ، و سازمان بازرسی کشور هم همپای دیگر نهادهای مربوطه باید نظارت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار