فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته است، نیروهای قوای ویژه‌ی این کشور در عملیات شبانه‌ی خود طالبان را زمین‌گیر کرده‌اند.

قوای ویژه افغانستان طالبان را زمین‌گیر کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، جنرال جان نیکلسن، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته است، نیروهای قوای ویژه‌ی این کشور در عملیات شبانه‌ی خود طالبان را زمین‌گیر کرده اند.

او که دیروز در پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل صحبت می‌کرد گفته که از اثر این عملیات‌ها، امنیت ساحاتی از افغانستان بهبود یافته است.

به گفته‌ی او، در حال حاضر ۸۰ درصد عملیات‌های ویژه در سراسر افغانستان توسط ۱۷ هزار کماندوی افغانستان انجام می‌شود.

نیکلسن همچنان گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی دارند تا در همکاری با نیروهای خارجی در صفوف دشمن نفوذ کنند و افراد کلیدی و رهبران طالبان و داعش را هدف قرار دهند.

وزارت دفاع ملی نیز در اطلاعات خود پیوسته از عملیات‌های منظم شبانه در ولایات ناامن خبر می‌دهد.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی پیشتر به رسانه‌ها گفته بود که این عملیات توسط چرخ‌بال‌های پیشرفته انجام می‌شود و با شناسایی اهداف ضربات سختی به طالبان وارد می‌شود.

در همین حال جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که طالبان پس از ضربات سنگینی که بر نیروهای امنیتی افغانستان در سال گذشته وارد کردند، امسال زیر رهبری جدید از حملات این گروه کاسته شده است.

او با اسوشیتدپرس گفتگو داشته افزوده است که او در مورد کندی نسبی حمله‌های تاکتیکی طالبان محتاطانه خوش ‌بین است.

دانفورد با اشاره به سطح پایین خشونت از سوی طالبان نسبت به آنچه که در گذشته بوده است گفته است هرچند باور دارد که نیروهای امنیتی افغانستان در میدان جنگ نیروی محرکه را در دست دارند؛ اما هیچ تضمینی برای تغییر این موازنه وجود ندارد.

آگاهان اما بر این باورند که حالت تهاجمی نیروهای امنیتی روند جنگ در ساحات جنگی را تغییر خواهد داد.

آنان از نهادهای امنیتی و دفاعی کشور خواسته‌اند تا به جای دفع حملات طالبان، آنان را در لانه‌های شان هدف قرار بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، جنرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.