مسوولان شبکه حمایت به همکاری معینیت جوانان اطلاعات و فرهنگ کشور می گویند که جشنواره ای موسوم به "افغان یوت" برای اولین بار در افغانستان بر گزار می شود.

برگزاری اولین جشنواره جوانان برتر در افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کنشکا نصیری رییس شبکه حمایت  گفت:جشنواره جوانان برتر در سایر کشور های جهان همه ساله راه اندازی می شود که از طریق آن ده ها جوان بعنوان "جوان برتر سال" انتخاب می شوند.

آقای کنشکا می گوید که در افغانستان اما این اولین بار است که با حمایت جوانان و فرهنگیان این برنامه در افغانستان راه اندازی می شود.

او می گوید که در سایر کشور های دنیا این برنامه با اهداف مختلف برگزار می شود که جوانان خود شان را برای انتخاب شدن کاندید می کنند.

نصیری می گوید که حمایت از فرهیختگان در عرصه علم و فناوری، ابتكار و موفقيت در تمام زمینه های مختلف علمی، فنی، فرهنگی و ورزشی از طریق قدردانی و ارج نهادن بر اين فعاليت ها مورد توجه آنان قرار گرفته است.

کنشکا می گوید جوانانی که در این جشواره خود شان را کاندید می کنند از ۱۸ -۳۵ سال سن دارند، او همزمان گفت که در این جشنواره درجه تحصیلی معیار نیست.

به گفته آقای نصیری در افغانستان جوانانی هستند که تحصیلات ندارند اما ابتکارات فراوانی دارند که بعنوان دستاورد می شود از آن یاد کرد.

رییس شبکه حمایت می گوید که پیش از این جوانان هر برنامه ای که داشتند بدون حمایت خاصی برنامه ریزی می کردند که در آخر توجه آن چنانی و ارج گزاری به دستاورد های آنان نمی شد.


جوانانی که در این جشواره خود شان را کاندید می کنند از ۱۸ -۳۵ سال سن دارند، او همزمان گفت که در این جشنواره درجه تحصیلی معیار نیست.

جوانانی که در این جشواره خود شان را کاندید می کنند از ۱۸ -۳۵ سال سن دارند، او همزمان گفت که در این جشنواره درجه تحصیلی معیار نیست.


گفته می شود که این برنامه در راستای تحقق اهداف، كشف استعدادها و استفاده از استعدادهای بالقوه در داخل كشور و انتقال تجربه های علمی و فنی جوانان خارج و داخل كشور به عنوان یكی از مهمترین مأموریت ها و محورهای اصلی فعالیت‌ های حمایتی شبكه حمايت مورد تجربه قرار گرفته و به شكل "جشنواره جوانان برتر" مطرح شده است.

آقای نصیری می گوید در اين جشنواره به طور متفاوت از بسياری جشنواره های ديگر، مشاركت مردمی وجود دارد به طوريكه متقاضيان با ارسال بیوگرافی، فعاليت ها و عکس خودشان در اين جشنواره كانديد می شوند.

نصیری همزمان گفت که برای شناخت هرچه بیشتری جوانانی که خودشان را کاندید می کنند، هماهنگی های قبلی با رسانه ها صورت گرفته و جوانان میتوانند در یک برنامه کاملا اختصاص داده شده طرح ها و فعالیت های گذشته شانرا همگانی سازند.

به گفته کنشکا نصیری بعد از این که جوانان خود را کاندید کرده و طرح و فعالیت های خود شان را اعلام کردند، سپس در زمان مشخصی نظرسنجی انلاین انجام می شود.

او افزود که از ميان كليه كانديدها، ٥٠ نفر كه بلند ترين رای را داشته باشند طی برگزاری مراسم جشنواره كه همراه با موسيقی، برنامه های نمايشی و تفريحی است، انتخاب می شوند.

گفته می شود که این جشواره همزمان در کشور های افغانستان، آلمان، روسیه، ترکیه و کانادا تحت نام "افغان یوت" برگزار می شود.

نصیری می گوید جوانانی که علاقه مند به این جشنواره باشند می توانند خلص سوانح و عکس خودشان را به ایمل ادرس ( afghan.hemayat@gmail.com)  ارسال کنند و یا هم به شماره تماس (٧٨٦٣٧٠٩٢٧) تماس بگيرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار