رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی گفت: با توجه به عدم همخوانی عرضه و تقاضا لازم است که دولت با تخصیص یارانه در کوتاه مدت به کمک دامداران و مصرف کنندگان بیاید.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی در گفتگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار لبنیات اظهارداشت: در حال حاضر قیمت لبنیات از ثبات نسبی در بازار برخوردار است که به سبب رکود حاکم بر بازار افزایش قیمتی را تجربه نخواهیم کرد.

وی با اشاره به راهکارهای بهبود وضعیت صنایع لبنی گفت: در هایپر مارکتها و سوپر مارکت های بزرگ سطح شهر تخفیفات گسترده ای برای سایر نوشیدنی های مضر همچون نوشابه درنظر می گیرند و این درحالیست که برای محصولات لبنی حداکثر 5 درصد تخفیف قائل می شوند از این رو لازم است که همانند سایر کشورهای پیشرفته برای نوشیدنی های مضر مالیات در نظر بگیرند و آن را تحت عنوان یارانه به محصولات لبنی اختصاص دهند.

رجبی با اشاره به راهکارهای اساسی و اورژانسی در جهت خروج از رکود بازار لبنیات بیان کرد: عدم  همخوانی عرضه و تقاضا در شرایط فعلی تعطیلی بسیاری از دامداری ها را به دنبال داشته، چرا که اکثریت جامعه از قدرت خرید پایینی برخوردار هستند از این رو لازم است که دولت با تخصیص یارانه در کوتاه مدت به کمک دامداران و مصرف کنندگان بیاید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی ادامه داد: با توجه به نهاده های دامی موجود در کشور دولت باید در بلند مدت این نهاده ها را ساماندهی کند تا دامداران شیر را با قیمت کمتری به کارخانه ها عرضه کنند و درنهایت کارخانه ها با قیمت کمتری به محصولات لبنی را به فروش رسانند.

وی با اشاره قیمت لبنیات تصریح کرد: در حال حاضر نرخ پنیر 400 گرمی 4 هزار و 300 تومان، خامه 100 گرمی هزار و 300 تومان، کره 100 گرمی 2 هزار و 300 تومان، ماست 3 هزار تومان و شیر 2 هزار و 500 تومان است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
یارانه لبنیات خیلی مهم نیست وهمینطوریارانه کتاب یارانه گرهست خرج سدسازی بشودبهترهست وهمچنین ساخت مسکن اجتماعی راهم بایدبه عهده سرمایه گذارخارجی بگذاریم وپول حاصل ازصادرات برق رابایدصرف یارانه تولیدکنیم
آخرین اخبار