شیراز؛

جلوگیری از تغییرات لحظه ای نرخ ارز با کنترل تورم

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز دولت با کنترل تورم توانسته از تغییرات لحظه ای نرخ ارز جلوگیری کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جهانگیری امروز در جمع کارکنان و پیمانکاران شرکت پتروشیمی شیراز گفت: این مدیریت نشان دهنده ثبات اقتصادی کشور است و مردم هم این را لمس کرده اند.
وی افزود: امروز اقتصاد کشور با قرار گرفتن در مسیر صحیح خود به سمت رشد و توسعه حرکت می کند و این روند باید پرشتاب تر شود.
جهانگیری تصریح کرد: اقتصاد ایران باید آنقدر پویا و امن شود که پاسخ گوی اقتدار ایران در منطقه حساس خاورمیانه باشد، چرا که ایران کشوری با ثبات و مقتدر است و باید اقتصاد آن به سمت آرامش و ثبات حرکت کند.
وی، مهمترین شاخصه توسعه کشور را نفت و گاز اعلام کرد و افزود: با فرآوری در این حوزه باید از خام فروشی خودداری شود.
جهانگیری گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، توسعه ظرفیت های نفت و گاز و رسیدن به جایگاه واقعی ایران در این بخش و برداشت از میادین مشترک مد نظر است.
وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 150 میلیون مترمکعب نفت و گاز، از میادین مشترک، برداشت شده و نباید اجازه داد که دیگران به راحتی ذخایر انرژی ما را برداشت کنند.
جهانگیری گفت: در دوران تحریم ها، مدیران بنگاه های اقتصادی و نفتی برای رونق و توسعه این بخش در شرایط بسیار سخت، قطعات مورد نیاز شرکت های خود را تامین و چرخه اقتصاد را به حرکت درآوردند اما متاسفانه در همین زمان عده ای دیگر با اختلاس های چند میلیارد تومانی تلاش کردند تا جیب ملت را خالی کنند.
معاون اول رییس جمهور گفت: رونق اقتصاد کشور بعد از تحریم ها سرعت خوبی پیدا کرد و این تحریم ها فرصت خوبی به ما داد تا بتوانیم در توسعه اقتصاد کشور گام برداریم
جهانگیری افزود: عملکرد اقتصادی ایران بر پایه بنگاه های اقتصادی است و باید با حمایت از این بنگاه ها، سبب رونق اقتصاد کشور شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار