برداشت عسل در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ریبوار جهانگیری زنبوردار نمونه استانی گفت : بیش از 25 درصد عسل کشور در این استان تولید می شود.

وی افزود : پایان شهد گیری زنبورها و بیرون راندن زنبور های نر از کندو ها زمان دقیق برداشت عسل است.

ریبوار جهانگیری افزود : استان ما 10 سال پیاپی است که رتبه اول تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت : در کشور سالانه حدود 77 هزار تن عسل تولید میشود که سهم استان ما 20 هزار تن است.

عبدالرحمان کلیجی افزود : پیش بینی تولید بیش از یک میلیون کندوی عسل در استان در سالجاری ، نشاندهنده کسب چندین باره ی این رتبه اولی در کشور است.

صالح ابراهیمی زنبوردار نمونه ی شهرستان مهاباد هم گفت : استفاده نکردن از شکر و داشتن تنوع گیاهی مناسب از مهمترین ویژگی های تولید عسل کیفی و مطلوب در این منطقه است.

عضو هیئت رئیس تعاونی زنبور داران استان و مدیر تعاونی زنبورداران مهاباد هم میگوید : با توجه به بارندگی مطلوب و به موقع ، نبود گرد و غبار و کوچ به موقع پیش بینی می شود تولید عسل در مهاباد امسال سه درصد افزایش داشته باشد.

محمد احمدی افزود : با وجود این همه تلاش زنبورداران ، فقط کمتر از ده درصد عسل آذربایجان غربی با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می شود.

وی تصریح کرد : تولید این میزان عسل مرغوب در شهرستان مهاباد ، نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری مناسب در بخش بسته بندی است تا این محصول در بازار داخلی به خوبی عرضه شود و در بازار خارجی هم بهتر رقابت کند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.