رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت صندوقهای بازنشستگی به صورت غیرتخصصی و بوسیله مدیران ناکارآمد اداره می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود :متاسفانه این ضعف مدیریتی در صندوق‌های بازنشستگی در همه دولت‌ها بوده و در حال حاضر به اوج خودش رسیده است .
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت مجموعه‌های تحت نظر صندوق بازنشستگی کشور به حیات خلوتی برای مدیران اقتصادی ناکارآمد تبدیل شده است و وزیر رفاه باید به این وضع نابسمان پایان دهد .
وی با اشاره به اینکه در دنیا این صندوق‌ها توسط مالکان خودشان اداره می‌شود و دولت ناظر بر آنها است افزود دراینجا برعکس است مالک صندوق مردم و بازنشسته‌ها هستند ولی مدیریت آن توسط دولت اعمال می‌شود که این مدیریت با تخلفات مالی همراه است و حتی برای اداره شرکتهای کاملا زیان ده بین هیات مدیره پاداش تقسیم میشود .
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آمار گرفته شده در سال 94 مجموع ارزش سرمایه‌گذاری در اختیار صندوق بازنشستگی کشور و کل دارایی آن حدود 25 هزار میلیارد تومان است، افزود: با این مبلغ باید سالانه حدود 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید ایجاد می‌شد که متاسفانه تا کنون این امر محقق نشده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید هزینه ناکارآمدی و عدم اصلاح ساختار اقتصادی مناسب را بازنشسته‌ها پرداخت کنند، تصریح کرد: اینگونه مدیریت کردن، اقتصاد کشور را به چالش می‌کشد و آن را متضرر می‌کند و رشد اقتصادی کشور را پائین می‌آورد و این یک موضوع ملی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت سال گذشته طرحی با عنوان طرح اصلاح ساختار نظام مالی ایران نوشته شد اما دولت اجازه نمی‌دهد این اصلاح ساختار صورت بگیرد و اگر همین وضعیت استمرار پیدا کند دهه آینده، دهه بحران صندوق‌های بازنشستگی در کشور است.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با حمایت صندوق‌های بازنشستگی کل کشور از طرح اصلاح ساختار نظام مالی ، آینده اقتصادی کشور را نجات دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار