شاهرود؛

شاهرود نزدیک به نیمی از صادرات استان را انجام می دهد

این شهرستان به علت همجواری با استان‌هایی مانند خراسان، گلستان دارای پتانسیل مناسبی برای توسعه صنعت و تجارت در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان شاهرود یک شهرستان صنعتی بوده و از لحاظ میزان صادرات دارای رتبه مناسبی دراستان است.
وی با اشاره به میزان درصد صنایع مستقر در شهرستان شاهرود گفت: 12 درصد صنعت استان در شاهرود واقع شده و از این نظرشاهرود یک شهرستان صنعتی به شمار می‌رود و میزان 48 درصد صادرات استان از شهرستان شاهرود است.
نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای ظرفیت و پتانسیل های زیادی در این زمینه است تصریح کرد: می‌توان با حمایت از صنایع موجود زمینه را برای رشد و توسعه پیش از پیش را در این شهرستان فراهم کرد.
نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسب در زمینه صادرات است بر ضرورت ایجاد و مستقر شدن دفتر گمرکی در این شهرستان تأکید کرد.
حسینی شاهرودی با اشاره به استقرار سامانه جامع امور گمرکی در کشور گفت: بافعال شدن این سامانه یکی از بزرکترین معضلات اقتصاد کشور که مبارزه با قاچاق کالا و ارز است در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/ز

برچسب ها: صادرات ، نیم ، صنعت ، گمرک ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.