جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این مسابقات برای راهیابی به مرحله سراسری در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولی زاده در این مراسم معنوی که با حضور 63 تفر از کارکنان ، فرزندان و همسران کارکنان در محل نمازخانه ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت ، افزود: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی، تربیت و گسترش حافظان و قاریان قرآن کریم، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین کارکنان، همسران و فرزندان آنها همه ساله توسط وزرات جهاد کشاورزی برگزار می شود .

ولی زاده اظهارکرد: مسابقات در رشته های قرائت و اذان ویژه برادران و فرزندان ذکور، ترتیل ویژه خواهران و فرزندان اناث، حفظ 3، 5، 10 و کل قرآن ویژه برادران و خواهران و فرزندان آنان و تفسیر قرآن برگزار شد.

وی ادامه داد : در مرحله استانی از سه نفر منتخب از هر رشته ، یک نفر اعم از برادران و خواهران و فرزندان اناث و ذکور جهت شرکت در مسابقات سراسری معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن خاطر نشان کرد: قرآن معجزه جاویدان الهی و قانون پویای دین اسلام است و تدبر و قرائت آیات الهی موجب دست یابی انسان به کمال و معرفت الهی می شود.

جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل یاد آورشد : ما برگزاری جلسات قرآنی خود را مدیون خون شهیدان و زحمات امام راحل هستیم و بدین منظور باید با قرآن انس و الفت بیشتری داشته و از دستورات و معارف قرآنی در زندگی اجتماعی خود بیشتر از گذشته بهره ببریم .

ولی زاده با انتقاد از استفاده از قرآن کریم به عنوان ابزار تشریفاتی در مجالس ترحیم و عروسی ها بیان کرد : قرآن کتاب هدایت و چراغ روشنگری است که در صورت عمل نمودن مسلمانان به دستورات این کتاب نورانی قطعا" شاهد وحدت و پیشرفت اسلام در اقصی نقاط جهان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزاری چنین محافل ارزشمند به اهمیت قرائت قرآن و عمل به احکام الهی در زندگی اجتماعی انسانها اشاره کرد و گفت : برپایی محافل قرآن به برکت خون پاک شهیدان و مجاهدت های مجاهدان راه حق و حقیقت خصوصا امام راحل و برپایی انقلاب اسلامی از رونق و رواج مناسبی برخوردار گشته است .

اسمعیل کریم زاده افزود: امنيت و سرافرازي امروز جامعه نیز به برکت خون شهداست و بايد قدر امام راحل و شهدا را بدانيم و در مسير آنها که همان قرآن کريم است حرکت کنيم.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.