مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت:با تامین اعتبار لازم سایت پرنده نگری تالاب هشیلان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامحسین کاظمی گفت: این سایت، پیشرفته‌ترین سایت پرنده‌نگری غرب کشور است که در تالاب هشیلان کرمانشاه در حال ساخت است که به گفته خانم ابتکار با تامین اعتبار لازم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مسئول، این سایت پرنده‌نگری در زمینی به مساحت یک 1400 مترمربع در دست ساخت است.

وی اعتبار هزینه شده برای سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان را بیش از 15 میلیارد ریال اعلام کرد که برای تکمیل آن شش میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

کاظمی تاکید کرد: تامین اعتبار این پروژه، از پیشنهادات اداره کل محیط زیست استان در سفر دولت یازدهم  به کرمانشاه برای تصویب وتامین اعتبار بود.

وی با بیان اینکه  این سایت در دامنه کوه خورین و مشرف به عرصه تالاب هشیلان است، یادآور شد: بازدید کنندگان با استفاده از امکانات وتجهیزات از جمله دوربین و تلسکوپ که در این سایت پیش‌بینی شده می‌توانند مشاهده علمی، آموزشی و تفریحی از مناظر، پرندگان وسیمای منطقه داشته باشند. 

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ساختمان سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان دارای دو طبقه شامل بخش اداری و بخش پرنده‌نگری است، تصریح کرد: بخش پرنده‌نگری با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به شکل یک پرنده احداث شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.