مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان گفت: میزان آب تالاب نسبت به چند سال اخیر بی سابقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آرمان رضایی گفت: تالاب هشیلان سال گذشته از اوایل تیرماه خشک شد و فقط مقداری آب در سراب آن باقی مانده بود

وی اظهار کرد: میزان آب موجود در سراب در سال گذشته به اندازه‌ای نبود که به درون تالاب سرریز کند.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان گفت: اگرچه مقداری کاهش دبی را در سراب "سبزعلی" که منبع تغذیه تالاب است داشتیم، اما این کاهش دبی در حد نرمال و برای فصل گرما طبیعی است.

وی با اشاره به دو مرتبه خشکی کامل تالاب هشیلان، اظهارکرد: یک مرتبه خشکی کامل را در سال گذشته داشتیم و یک مرتبه هم در سال 86 کل تالاب خشک شد.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان بیان کرد: خشکی و کم آبی چند سال اخیر تالاب هشیلان باعث از بین رفتن و آسیب بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری از جمله "سگ‌ماهی" بود که سال 86 با اولین خشکی تالاب شاهد از بین رفتن این گونه بودیم و دیگر احیا نشد.

رضایی معتقد است، انواع مارها، لاک پشت و گونه‌های ماهی نیز در این خشکسالی‌ها آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه با وضعیت خوب امسال تالاب هشیلان بسیاری از گونه‌های جانوری به تالاب بازگشتند و تالاب دوباره احیاء شده است، تصریح کرد: اکنون اردک سرسبز، بوتیمار، پرندگان آبزی و کنارآبزی، ماهی‌ها و ... را در تالاب داریم.

مسئول محیط‌بانی تالاب هشیلان از مهمترین ویژگی‌های تالاب هشیلان هم یاد کرد که به عنوان یک فیلتر تصفیه آب و هوا عمل می‌کند و خصوصا برای مقابله با ریزگردها نقش اساسی دارد.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، خوب ، هشیلان ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.