خودروی خورشیدی غزال 3 ایرانی که حرکت خود را منطقه آزاد انزلی آغاز کرده‌بود کاشان شهر عروس باغ‌های ایرانی را در مسیر حرکت پشت‌سرگذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این خودرو خورشیدی که با طراحی دانشجویان مهندسی دانشگاه تهران سفرش را در قالب تورخزر-خلیج فارس روز 26 تیرماه از منطقه آزاد انزلی آغازکرد ساعت 20 عصر روز یکشنبه 27 تیرماه به شهر کاشان رسید وحدود یکساعت در کاشان توقف داشت.

برنامه استقبال از این خودرو خورشیدی با حضور فرماندار و شهروندان کاشانی به همتاداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برگزارشد که این تیم پس از ورود به کاشان از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین و جذابیت‌های این باغ ایرانی دیدن کردند.

سفر خودروی خورشیدی غزال 3 ، هشت روزه‌است که بعد از پیمودن 2 هزارو 700 کیلومتر به جزیره کیش منتهی می شود.

مسیرحرکت این خودرو انزلی ، رشت، قزوین ، تهران ، قم ، کاشان ، اصفهان ، بندرعباس و کیش است.

طراحی و ساخت این خودرو از سال 83 توسط یک تیم 40 نفره ازدانشجویان رشته های برق، مکانیک و مهندسی صنایع دانشگاه تهران آغازشد و مورد حمایت مالی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، یکی از بانک های خصوصی، سازمان حفاظت محیط زیست، فدراسیون اتوموبیلرانی و بخش خصوصی قرار گرفت.

مواد بکار رفته برای ساخت این خودرو 2 موتوره فیبرکربن است و در روز حداکثر 130 کیلومتر را طی می کند.

سوخت این خودرو ایرانی از انرژی خورشید تامین می شود و هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد.

شایان ذکر است:خودروی خورشیدی غزال 3 ایرانی در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک که درسال 2015 میلادی در استرالیا برگزار شد در بخش سرعت مقام سوم را بدست آورد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.