ناکامی اپلیکیشن ضدترور در فرانسه

دولت فرانسه در روند برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 برای اخطارحملات تروریستی اپلیکیشنی را معرفی کرده بود که با ناکامی مواجه شد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های یورو ۲۰۱۶ به میزبانی کشور فرانسه در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ آغاز و ۲۰ تیر ۱۳۹۵ با قهرمانی تیم ملی فوتبال پرتغال به پایان رسید. دولت فرانسه در آستانه برگزاری این مسابقات اپلیکیشنی را برای اخطار حملات ضد تروریستی  به مردم معرفی کرد. 

این اپلیکیشن که  "SAIP"  نام داشت به گونه ای طراحی شده بود که به محض وقوع حمله ی تروریستی به کاربران خود پیامی مبنی بر راهکارهای در امان بودن ازحمله و جزئیات آن را ارسال کند. این اپلیکیشن موبایل  2تا 3 ساعت پس از آغاز حمله "نیس" اخطاری به کاربران داد که خود را به محل های امن برسانند. این اپلیکیشن با استفاده از جی‌پی‌اس موبایل محل کاربر را تشخیص می‌دهد و اگر کاربر در نزدیکی محل حادثه باشد، برای او پیام هشدار می‌فرستد.

کاربران پس از این اتفاق عصبانی شدند و از پیام دریافتی خود اسکرین شات گرفتند و با ارسال نظرهای خود در شبکه های اجتماعی تصاویر این اپلیکیشن را منتشر کردند. اپلیکیشن"SAIP"در اولین آزمونش پس از حمله‌ی "نیس " به دلیل مشکلی فنی ساعت‌ها بعد به کاربران هشدار داد.

گفتنی است؛ وزارت کشور فرانسه پس از حملات تروریستی پاییز ۲۰۱۵ اپلیکیشن "SAIP" را سفارش داده بود.


اپلیکیشن ضدترور در فرانسه عمل نکرد

اپلیکیشن ضدترور در فرانسه عمل نکرد

اپلیکیشن ضدترور در فرانسه عمل نکرد

اپلیکیشن ضدترور در فرانسه عمل نکرد

اپلیکیشن ضدترور در فرانسه عمل نکرد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار