رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: پروژه‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تکمیل تصفیه‌خانه، احداث مخزن بین راهی و رفع فرسودگی خطوط انتقال 62 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛نادر صفاری افزود : تکمیل مخزن ذخیره در گردنه بردیان بیش از 20 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه ظرفیت این مخزن را 10 هزار متر مکعب دانست و گفت: تاکنون 10 میلیارد ریال برای احداث این مخزن هزینه شده و امید است در سفر هیأت دولت اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل آن تأمین شود.

وی افزود: تقویت ایستگاه بین راهی دم دره از دیگر نیازهای آب دهدشت است که 10 میلیارد ریال هزینه دارد.

صفاری درباره عملیات این پروژه یادآور شد: به علت مشکلات تأمین آب شهر دهدشت تقویت ایستگاه بین راهی شروع شده و با گذشت پنج سال به علت قطره چکانی بودن اعتبارات با 70 درصد پیشرفت راکد شده است.

این مسؤول با بیان اینکه مخزن یک هزار متر مکعب احداث شده و کارهای جزئی این ایستگاه باقی مانده است افزود: تکمیل و بهره‌برداری نهایی ایستگاه 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

صفاری با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب دهدشت تصریح کرد: خط انتقال فاضلاب و تصفیه خانه از سال 83 آغاز و تاکنون 20 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهر کار شده است.

وی میزان پیشرفت این طرح را تنها 17 درصد خواند و با بیان اینکه 117 کیلومتر شبکه جمع‌آوری پیش‌بینی شده است اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل تصفیه خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب را 500 میلیارد ریال برآورد کرد.

صفاری تأمین آب پایدار از سد کوثر را مهمترین خواسته از هیأت دولت برشمرد و گفت: در حال حاضر آب دهدشت از طریق چهار ایستگاه شامل ایستگاه‌های ثقلی و پمپاژ تأمین می‌شود.

وی افزود: 500 میلیارد ریال جهت تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه ،60 میلیارد ریال برای تعمیر خطوط انتقال و 60 میلیارد ریال برای احداث مخزن و ایستگاه بین راهی دم دره اعتبار مورد نیاز است که سفر هیأت دولت می‌تواند فرصت مناسبی برای پایان بخشیدن این مشکلات باشد.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.