اهواز،

روزآمد سازی 6 دکل حفاری در سالجاری

دستگاه هاي شش دکل حفاري خشکي و دريايي امسال در شرکت ملي حفاري ايران آمد سازي (اورهال ) مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران گفت: براين اساس در سال جاري، پنج دکل حفاري خشکي و يک دستگاه حفاري دريايي (شهيد رجايي) در مدار بازسازي قرار مي گيرد.

حيدر بهمني تصريح کرد: با توجه به اين که بازسازي اين دکل هزينه هاي بالايي دارد اميدواريم بتوانيم پس از انجام فرآيند مناقصه بازسازي، همزمان مناقصه انتخاب سرمايه گذار را نيز در دستور کار قرار دهيم.

وي به شرکتهاي داخلي صاحب تجربه در بازسازي دکلهاي دريايي پيشنهاد کرد با گرفتن شريک خارجي و استفاده از مشارکت بانکهاي داخلي به عنوان فايناسور در مناقصه هاي پيش بيني شده شرکت کنند.

مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران توضيح داد: تعمير و نگهداري دکلهاي حفاري از اهميت بسزايي برخوردار است و در اين ارتباط ارائه دهندگان خدمات تعمير و نگهداري ماشين آلات و تجهيزات مي توانند با تشکيل کنسرسيوم  و افزايش دانش فني و  تجهيزات در مناقصه ها شرکت کنند.

وي ادامه داد: به عنوان مثال هر دکل حفاري اگر سه موتور داشته باشد ، ٧٥ دکل ملي حفاري ٢٢٥ موتور دارند که بايد تعمير دوره اي شوند و به همين تعداد ژنراتور، پمپ سيال، دراورکس، گرداننده فوقاني است.

شرکت ملي حفاري ايران در حال حاضر بزرگترين ناوگان حفاري چاه هاي نفت وگاز در کشور را در اختيار دارد و بخش قابل توجهي از عمليات حفاري و خدمات جانبي صنعت حفاري را به شرکت ملي نفت ايران ارائه مي دهد.



انتهای پیام/ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.