فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: نیروی انتظامی برای گسترش امنیت در جامعه به همکاری آحاد مردم در همه جنبه های انتظامی و اجتماعی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ عبدالعلی روانبخش در جمع مردم یکی از محله های شهر کرمان افزود: امنیت و نظم اجتماعی که به عهده نیروی انتظامی است یکی از اساسی ترین نیازهای مردم است و امنیت در زندگی اجتماعی مردم نقش بسیار مهمی را دارا است.

وی خاطر نشان کرد:مردم باید بتوانند در سایه آرامش و آسودگی خاطر به کسب و کار و فعالیت اجتماعی و انجام امور زندگی خصوصی خویش اهتمام ورزند و پلیس به تنهای و بدون مشارکت و همراهی مردم قادر به انجام وظیفه خود نیست چراکه نقش اصلی را مردم ایفا می کنند.

وی با اشاره به نحوه مشارکت مردم در برقراری امنیت، خاطر نشان کرد : هر فرد می تواندبا به کارگیری توصیه‌ها و اقدامات پیشگیرانه و دادن آموزش به سایر همنوعان خودنقش موثری در ایجاد امنیت داشته وپلیس را در ایجاد این نیاز اساسی یاری کند.

سرهنگ روانبخش ریشه بسیاری از مسائل و معظلات کنونی را در اعتیاد، استفاده افراد از ماهواره و بی تعهدی برخی از خانواده‌ها نسبت به سرنوشت فرزندان خود دانست و اظهار داشت: بایستی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین نهاد خانواده جاری باشد و در کنار آن‌ بر رفتار فرزندان و به ویژه جوانان و نوجوانان نظارت مستمر صورت پذیرد.

وی دروازه ورود به موادمخدر را سیگار و قلیان عنوان کرد و گفت : آموزش فرزندان در مهارت "نه گفتن" آسان ترین و ارزان‌ترین روش در جلوگیری از آسیب‌ها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.