در پی وقوع سیل و ابگرفتگی ماکو،چایپاره و چالدران، جمعیت هلا ل احمراستان در اولین لحظات وقوع سیل نیرو های امدادی مجرب امداد رسانی را در سطح محدوده شهرستان های مذکور آغاز نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سیل مذکور خوشبختانه هیچ گونه حوادث جانی به دنبال نداشت افزود: متاسفانه به علت جریان قوی سیل، خساراتی به منازل مسکونی، عمدتا در مناطق روستا نشین وارد گردید.

جابر ثوابی با بیان این نکته در جریان وقوع سیل نیروهای امدادی به طور 24 ساعته تا زمان فروکش سیل در حال امدادرسانی و ارزیابی مناطق آسیب دیده بودند افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر توانستند با بکار بردن تجهیزات امداد رسانی تا حد زیادی تلفات حادثه را به حداقل کاهش دهند.

وی با ارائه جزئیات آماری وقوع سیل، مجموع حادثه دیدگان را در سه شهرستان ماکو،چایپاره و چالدران را بیش هزار نفر برشمرد که برای بیش از 800 نفر از آنان اقدامات امدادی انجام گرفته و در نهایت 500 نفر اسکان داده شدند.

وی همچنین با اشاره به نیروها و تجهیزات بکار گیری شده در جریان سیل اخیر که محدوده 3 شهرستان را در بر می گرفت گفت: در جریان این عملیات مجموعا بیش از 100 نفر نیروی امدادی و نزدیک به 20 خودروی امدادی بکارگیری گردید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.