جوان گرایی که مسئولان بسکتبال تیم ملی در نظر گرفته اند چه نتایجی را در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و‌تور باشگاه خبرنگاران جوان؛فدراسیون بسکتبال دست به کار غیر منتظره ایی زده است و تغییرات مهمی بر روی بازیکنان تیم ملی بسکتبال بزرگسالان انجام داده که این تغییرات باعث شده راهی المپیک نشویم.
اما کارشناسان بسکتبال نظرات مختلفی درباره ی این تغییرات و جوان گرایی تیم ملی بسکتبال دارند.
شکوری
جوان گرایی در کار نیست
علی شکوری کارشناس بسکتبال در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گفت: جوان گرایی در کار نیست و تمام بازیکنان تیم ملی بسکتبال تجربه ی بازی در المپیک ،رقابت های غرب آسیا و جام ملت های آسیا داشته اند پس این تصور غلط است که می گویند جوان گرایی رخ داده است.

اذهان عمومی را فریب می دهند
شکوری بیان کرد: متاسفانه فدراسیون منطق ندارد و و تصمیم گیری های بی منطقی را انجام می دهد و سعی دارد که اذهان عمومی را فریب دهد و در حال حاضر حامد حدادی،اوشین ساهاکیان و آرمان زنگنه در اردوی آمادگی سازی ولیام جونز حضور ندارند و کنار گذاشتن آنها که مهره های اصلی تیم هستند بسیار اشتباه بوده است.

بازیکن سوزی راه انداختند
کارشناس بسکتبال عنوان کرد: برای رسیدن به تیم ملی بسکتبال باید مراحلی را طی کرد و ترتیب مراحل این است اول در تیم ملی جوانان بعد در تیم امید، تیم ملی ب و تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند
و یکدفعه نمی شود وارد تیم ملی شد اما در حال حاضر بازیکنان تیم ملی ب نیز در اردوی آمادگی سازی ولیام جونز حضور دارند و این تصمیم گیری کاملا اشتباه است زیرا بازیکن سوزی اتفاق می افتد و هنگامی که بازیکن ببیند در تیم نتیجه ایی نگرفته است از تیم می رود و استعدادهایش می سوزد.

شکوری در آخر افزود: در هر شرایطی از تیم ملی بسکتبال ایران حمایت می کنم واز زحمات بی وقفه ی سرمربی تشکر میکنم و مشکل اصلی ما با فدراسیون بسکتبال است و من برای بازیکنان و مربیان احترام زیادی قائل هستم.


ارشیا
باید جوان گرایی تدریجی انجام شود
مجید ارشیا کارشناس بسکتبال در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بهتر است از واژه ی جوان گرایی استفاده نکنیم تیم ملی بسکتبال ایران نیاز به جوان گرایی تدریجی دارد و فدراسیون بسکتبال یکبار در سال 1380 در مسابقات غرب آسیا که در کویت برگزار شد دو تیم به قهرمانی آسیا راه پیدا کردند و بازیکنان اصلی تیم ملی بسکتبال با نام های بابک نظافت بهزاد افرادی حمید کاشانی رضا کلاه سنگیانی و ... کنار گذاشته شدند و جوانان جایگزین شدند و اگرچه در آن مقطع باعث شد بسکتبال ایران به مقام سوم غرب آسیا برسد و به دور بعد راه پیدا نکند اما جوانگرایی انجام و به سود بازیکنانی همچون تاجیک و بازیکنانی که در این مقطع کنار گذاشته شدند و راه برای آنها باز شد و در حاضر چنین اتفاقی افتاده و تاریخ تکرار شده است.

26 نفر درجوان گرایی تیم بسکتبال نقش داشتند

ارشیا عنوان کرد: یک گروه 9 نفره به عنوان کمیته فنی و یک گروه 17 نفره اعضای هیئت رئیسه در فدراسیون بسکتبال راجع به جوان گرایی تیم ملی تصمیم گرفتند و این تصمیم یک نفر نبوده است.

میانگین سنی برخی از بسکتبالیست ها 40 سال است
کارشناس بسکتبال افزود: بازیکنانی که در سطح بالای بسکتبال دنیا بازی میکنند میانگین سنی آنها 40 سال است مثل گارنت، جیبون تری، مانوئل جینوبلی و تیم دانکن و همچنین ریچارد جیبرسون،لوویس اسکولا،جمال کرافورد میانگین سنی آنها 36 است. وقتی ما چنین بازیکنانی که در سطح اول دنیا با میانگین سنی 40 سال در حال بازی هستند به این نتیجه می رسیم که علم بسکتبال این اجازه را به بازیکنان می دهد که بازیکنان با قابلیت همچون حامدآفاق و صمد نیکخواه بهرامی در سن 30 تا 35 سال در سطح اول مسابقات بسکتبال آسیا بمانند.

بهتر بود بعد از مسابقات المپیک جوان گرایی اتفاق می افتاد
ارشیا اظهار داشت: بهتر بود که فدراسیون جوان گرایی نصفه نیمه را پس از المپیک آغاز می کرد اگرچه با اعلام اسامی تیم ملی برای اعزام به مسابقات ولیام جونز با نام بازیکنانی همچون صالح فروتن،علی اله وردی محمداوجاقی، محمدترابی و... و بازیکنان با تجربه ایی مثل ارسلان کاظمی و عدنان دورقی و .. می توان گفت که فدراسیون بهترین تصمیم را گرفته است و جوان گرایی واقعی صورت گرفته است.


به بسکتبال بیشتر اهمیت بدهیم
ارشیا در پایان گفت: ای کاش مسئولان امر به ورزش بسکتبال به مانند کشتی،والیبال نگاه ویژه ایی می کردند و این تیم در سال های 2007 ،2009،2013 به قهرمانی رسیده است و همچنان در حال اختصاص یک سالن ویژه ی بسکتبال است و ای کاش ما هم مثل کشورهای دیگر که طرفدار این رشته ورزشی هستند علاقمند بوده و اهمیت می دادیم.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۵
....................................................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۵
با سلام
نمیگذارند فدراسیون بسکتبال به حرکت رو به رشدش ادامه دهد.
با تمام کاستی ها آقای مشحون بسکتبال ایران را خوب مدیریت کرده و تعداد محدودی از آقایان چوب لای چرخ بسکتبال کرده و از حرکت آن ممانعت بعمل می آورند و جالب تر اینکه مسئولان امر در وزارت ورزش و ... دست روی دست گذاشته اند و این اختلافات را در بسکتبال می بینند و هیچ ترتیب اثری به آن نمیدهند.
حق با کیست؟
در پایان خواستم بگویم اگر هم حق با این تعداد محدود مخالف فدراسیون بسکتبال است ،چرا زیر و رو میکشند و پشت صحنه به بازی خود ادامه می دهند ، و چرا به این مسئله توجه ندارند که اگر برای شخص اول فدراسیون بسکتبال از بالا مجوز شرکت در انتخابات صادر شده و رای آورد این همه انقلت برای چه!! بگذارید این عصاره بسکتبال مسیر ترقی بسکتبال را طی کتد تا بسکتبال با تمام فراز و نشیب هایش انشالله به سرمنزل مقصود برسد.
آخرین اخبار