عضو شورای شهر اصفهان گفت: در صورت بی‌توجهی در آینده‌ای نزدیک با از بین رفتن بیش از ۷۰ درصد درختان در اصفهان روبرو خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی باقربیگی جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات زیست محیطی کم کیفیت‌ترین سوخت خودروها در شهر اصفهان استفاده می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که در شهر اصفهان بنزین با کیفیت تولید شده و به دیگر شهرهای کشور ارسال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل درختان اصفهان تنها خشکسالی نیست و خاک نامناسب نیز در این راستا نقش بسزایی دارد، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که درختان قطوری در اصفهان هستند که تنها بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر ریشه دارند و دلیل این امر نیز خاکی است که همچون سیمان سفت شده و اجازه رشد ریشه درختان را نمی‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به مدت سه سال به عنوان عضو ناظر شورا در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان فعالیت داشته و ناظر بر خدمات این بخش بوده‌ام، افزود: در این راستا هشدارهای لازم را به مدیران شهرداری ارائه کرده و معتقدم بی‌توجهی صورت گیرد در آینده‌ای نزدیک با از بین رفتن بیش از ۷۰ درصد درختان در اصفهان روبرو خواهیم بود.

وی همچنین توجه شهرداری به دریافت مصوبه از کمیسیون حفظ و گسترش محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایش را ضروری عنوان کرد و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که با این امر از معضلات زیست محیطی در شهر اصفهان جلوگیری خواهد شد.

علیرضا نصر اصفهانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی با بیان اینکه بدون شک یکی از ابزارهای ارتقاء بهره وری و کیفیت بخشی و ایجاد انگیزه در کارکنان توجه به مسائل رفاهی آنها است، اظهار داشت:  بنده به سهم خود از اقداماتی که شهرداری اصفهان طی سال گذشته در این زمینه انجام داده، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: افزایش حقوق و مزایا و ارائه تسهیلات و اجاره محلی مناسب و در شان کارکنان و خانواده آنها در مشهد مقدس که واقعاً به دور از هر گونه اسراف و تبذیری خدمات مناسب مطلوبی را به کارکنان در آن مکان مقدس ارائه می دهند و اسباب رضایت این افراد را فراهم کرده اند، از جمله این اقدامات است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شهرداری نظارت بر سیما و منظر شهری و جلوگیری از آلودگی‌های بصری در سطح شهر است، ادامه داد: متاسفانه بعضاً این مهم مورد غفلت قرار می گیرد و ساختمان هایی در طبقات متعدد و قابل توجه آغاز و چندین سال برای شهر و مردم ایجاد مزاحمت می کند.

وی افزود: هر چند پس از اتمام زمان پنج ساله پروانه‌ها مالک برای تمدید پروانه باید مبلغی را به عنوان مابه التفاوت عوارض پرداخت کند، اما این جریمه به هیچ وجه جبران آثار زیان بار آنها بر شهر را نمی‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به ساختمانی در مجاورت پل مارنان اشاره کرد که سالیان سال است مردم اصفهان محکومند که در مسیر خود این بدمنظری را تحمل کنند.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه ورودی تقاطع غیرهمسطح شهید شاهمرادی باید در جهت رفاه حال مسافرین و مردم اصلاح شود، گفت: سال هاست تقاطع غیرهمسطح شهید شاهمرادی در شمال اصفهان و در انتهای خیابان کاوه احداث شد که از جهت خروجی شهر اصفهان بسیار مشکل گشا بوده اما  ورود آن به شهر مشکلات عدیده‌ای را برای شهر، شهروندان و مسافرین ایجاد کرده است که متاسفانه با وجود تذکرات متعدد اقدامی در راستای رفع این مشکل و اصلاحات ضروری صورت نگرفته و ضروری است که مورد توجه باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.