فرماندار چالدران گفت : جمهوری اسلامي ایران همواره از تمام اديان حمايت نموده و عدالت و برابري را در رابطه با تمام اديان الهي رعايت كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسین زاده فرماندار چالدران در نشست شصت و دومین مراسم قره کلیسا که در آن محل برگزار شد با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران ثابت كرده است عدالت و برابري را در رابطه با تمام اديان الهي رعايت كرده است افزود: نظام اسلامي همواره از تمام اديان حمايت نموده و زمينه هاي برگزاري مراسمات ديني و مذهبي آنها را فراهم نموده است.

حسین زاده با اشاره به حملات تروریستی فرانسه،وقایع دیشب کشور ترکیه،وجود تروریست ها در کشورهای عراق،سوریه و یمن،جمهوری اسلامی ایران را کشوری با امنیت پایدار توصیف کرد که این نعمت بزرگ با اتحاد و همدلی همه اقوام و خون شهیدان محقق شده است.

وی با اشاره به عملکرد و دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید ،به نتیجه رسیدن برجام و دیپلماسی موفق در حوزه خارجی و مهار تورم،تثبیت قیمت ها ،طرح تحول نظام سلامت را از جمله توفیقات دولت عنوان کرد که تمامی اینها در وضعیت بد اقتصادی دولت و کاهش شدید قیمت نفت با مدیریت درست دولت مردان اتفاق افتاده است.

مقام عالی دولت در چالدران به خدمات ارائه شده در شصت و دومین مراسم مذهبی قره کلیسا نیز اشاره کرد و گفت: امسال در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم بیش از 100 نفر از نیروهای خدمات رسان عهده دار انجام امورات خدمات بهداشتی ، درمانی ، امداد و نجات ، امنیتی و رفاهی شده بودند.

رهبر ارامنه آذربايجان نيز در اين ديدار ضمن تقدير از تعامل و همكاري فرماندار شهرستان چالدران اضافه کرد: تعامل، یکپارچگی و نزدیکی بین مسلمانان و مسیحیان در جمهوری اسلامی نشان دهنده درک دقیق و اصولی مسوولان این نظام از پیروان دیگر ادیان است.

"گريگور چیفتچان"، با تاکید بر اینکه صلح و دوستی و همزیستی در فضایی آکنده از مهر و محبت جزو تعالیم الهی ادیان مختلف است، تاکید کرد: تمام افراد بشر باید در زمینه تحقق چنین هدفی تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به امنیت و آرامش نیاز دارد و باید توجه داشت که یگانه راه سعادت بشری تعامل برای ایجاد صلح و ثبات در جوامع است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.