مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد امام(ره) شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سلیمانی گفت: این بنا یکی از مساجد دارای ارزشهای تاریخی، فرهنگی و معماری منحصر به فرد کشور بوده که در بافت تاریخی شهرستان بروجرد واقع شده است.

وی گفت: این مسجد متعلق به دوره قاجار بوده و به شماره ۳۹۴ مورخ ۱۳۴۷/۸/۲۸هجری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: این اداره کل در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ ریال عملیات مرمت مسجد امام شهرستان بروجرد را آغاز کرده است.

اسدی معاون میراث فرهنگی، ادار کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اقدامات مرمتی مسجد امام(ره) بروجرد افزود: این اقدامات اشمل در آوردن بند «کهنه گچی و سیمانی»، برداشت خاک و کاهگل پشت بام به منظور سبک سازی، برچیدن آجر فرش قدیمی، اجرای آجر فرش پشت بام دور گنبد، ترمیم بخشهای خشتی و آجری آسیب دیده در نما است.

وی گفت: همچنین اجرای آبچکان یک ردیفه با آجر سنتی با هر نوع ملات، تخریب و جمع آوری بخشهای مورد نیاز، خاکبرداری و پی کنی داخل حیاط برف انداز جنوبی، شفته ریزی داخل حیاط برف انداز جنوبی، عایق کاری رطوبتی با عایق درجه یک پشت بامهای دور گنبد و بخشهای مورد نیاز، اجرای اندود سیمانی در قسمت های پشت بام دور گنبد و بخشهای مورد نیاز را از دیگر اقدامات مرمتی مسجد امام(ره) بروجرد است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اختصاص ، مرمت ، مسجد ، لرستان ، بروجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.