یک نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به این که ایران در مناطق نیمه خشک قرار دارد بارندگی های مقطعی کافی نیست بلکه باید حداقل دویست و پنجاه میلی متر در سال بارندگی داشته باشیم.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی آب در کشور گفت: هر روز شاهد هدررفت این مایه حیاتی در بخش کشاورزی، صنعت و خانوارها هستیم و به دلیل نبود بستر مناسب برای فرهنگ سازی مصرف درست آب هر روز این امر به مشکل بزرگتری تبدیل می شود و لازم است با  اصلاح روش مصرف آب از مشکلات این چنینی جلوگیری شود .

اکبری درخصوص بازتاب مصرف نادرست آب درکشور گفت : متاسفانه دربیشترشهرستان های کشور با خشک شدن سفره های آبی ،‌با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم و ساکنان حاشیه ای به دلیل وابستگی شغلی خود به آب و عدم تخصص در زمینه های مختلف اشتغال ، نمی توانند نیازهای معیشتی خود را تامین کنند .

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به این که میزان بارندگی های سالانه کشور به اندازه کافی نیست و نیاز ما را تامین نمی کند، افزود : براساس استانداردهای جهانی هرکشورمی تواند بیست درصد آب های زیرزمینی خود را استفاده کند ولی متاسفانه ما هشتاد درصد منابع زیر زمینی را مصرف کردیم و در حال حاضر میزان بارندگی های سالیانه در کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست .

وی تصریح کرد :‌ با توجه به این که ایران در مناطق نیمه خشک قرار دارد بارندگی های مقطعی برای تامین آب مورد نیاز مناطق مختلف کشور کافی نیست بلکه باید حداقل دویست و پنجاه میلی متر در سال بارندگی داشته باشیم.

اکبری با تاکید بر مشکلات ناشی از کمبود آب در کشور افزود : در دو ماه گذشته بیش از 30 هکتار از اراضی زیر کشت گندم به دلیل کمبود منابع آبی ، خشک و ویران شد و این امر ضربه بزرگی بر اقتصاد کشور وارد کرده است .

 وی در پایان گفت : مدیریت درست با برنامه ریزی اساسی و عزم ملی ،‌ساماندهی منابع زیر زمینی ، جلوگیری از مصرف بی رویه آب، آگاه سازی اذهان عمومی درباره کمبود بستر های آبی از الزامات موثر درحل بحران کم آبی است .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار