نیروهای امنیتی افغانستان اعلام کرد که با فروشندگانی که سلاح‌های نظامی را در قالب اسباب‌بازی به کودکان ارائه می‌دهند به‌شدت برخورد می‌کند.

به‌ گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به‌نقل از العالم، وزارت کشور افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کرده که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با فروشندگانی که سلاح‌های نظامی را در قالب اسباب‌بازی به کودکان ارائه می‌دهند به‌شدت برخورد خواهد کرد.

همچنین خانواده‌ها نیز به خودداری از خریدن چنین اسباب‌بازی‌هایی برای کودکانشان فراخوانده شدند.

اضافه می‌شود که این ممنوعیت در کشوری که با جنگ‌های داخلی و خارجی به منطقه‌ای پرتکاپو تبدیل شده است، با استقبال پژوهشگران اجتماعی همراه شد؛ به‌گونه‌ای که برخی از این پژوهشگران بر این باورند که فرهنگ‌خشونت‌ساز و به‌کارگیری غیرقانونی سلاح در جامعه افغانستان طی دوره‌های جنگ و خشونت، به‌شدت در این کشور نفوذ کرده است.

بنابراین مقابله با این معضل مذکور از مرحله کودکی و طفولیت امری ضروری است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این سیاست‌ها برای مقابله با روند ذکر شده تاثیر جدی و عملی خواهد داشت؟!

به‌ویژه آن‌که در افغانستان، طالبان تنها گروهی نیست که برای استخدام و استفاده از کودکان تلاش می‌کند.

به‌علاوه در کشوری که ویدئوها و نوشته‌های مختلفی از خیزش داعش در راه‌اندازی پادگان‌ها برای پرورش و تعلیم کودکان در استفاده از سلاح به‌دست آمده است. لذا به‏‎نظر می‎رسد کودکان افغانستانی با موانع زیادی در بدست آوردن اسباب‎بازی‎های مورد علاقه خود که شبیه سلاح هستند، مواجه خواهند بود.

فروش سلاح در قالب اسباب‌بازی، ممنوع!...اما علت چیست؟+تصاویر


فروش سلاح در قالب اسباب‌بازی، ممنوع!...اما علت چیست؟+تصاویر

فروش سلاح در قالب اسباب‌بازی، ممنوع!...اما علت چیست؟+تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.