مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم و حال آقای استاندار هم خوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرشید فلاح افزود :خوشبختانه در محل چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر استانبول ترکیه که عملا یک اجلاس بین المللی است، هم امنیت برقرار است و هم نیروهای امنیتی مستقر در اجلاس وظیفه خودشان را انجام می دهند.

وی گفت: اما تا این لحظه ادامه اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در هاله ای از ابهام است.
مدیرکل حوزه استاندار کرمان اضافه کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم و حال آقای استاندار هم خوب است.
وی گفت: موضوع مراجعه استاندار کرمان به سفارت برای بازگشت به ایران مطرح نیست چرا که سفارت هم بدون اینکه فرودگاه ها بازگشایی شوند، امکانی برای انتقال هموطنان ندارد.
فلاح بیان کرد: استاندار کرمان هم اکنون در محل امنی که برای میهمانان عالی رتبه در نظر گرفته شده مستقر است و جای نگرانی در این خصوص نیست.
وی گفت: از همه هم استانی های عزیز که دغدغه حال استاندار را داشتند و از دیشب تاکنون پیگیر وضعیت وی بوده اند، تشکر می کنیم.
وی در خصوص بررسی پرونده کویر لوت در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو اظهار کرد: قرار بود این پرونده در دستور کار باشد که اگر اجلاس ادامه پیدا کند این کار انجام خواهد شد اما تا این لحظه ادامه یا لغو جلسه مشخص نیست.
چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است.
روز گذشته (جمعه) در این اجلاس 11 قنات ایرانی در میراث تاریخی - فرهنگی یونسکو ثبت شد که سه قنات گوهر ریز جوپار و قنات های اکبرآباد و قاسم آباد بروات بم از استان کرمان هستند.
همچنین قرار بود در روزهای آینده این نشست پرونده کویر لوت برای ثبت جهانی بررسی شود.
استاندار کرمان به همراه محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از کارشناسان برای دفاع از پرونده قنات ایرانی و کویر لوت به ترکیه رفته اند.
روستای تاریخی و دستکند میمند در شهرستان شهربابک استان کرمان همراه با محوطه تاریخی شوش سال گذشته در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که در شهر بن آلمان برگزار شد، به ثبت رسید.
استان کرمان هم اکنون دارای چهار اثر ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده، روستای صخره ای میمند و قنوات است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: استاندار ، ترکیه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار