جشنواره ژیمناستیک نونهالان شمال غرب کشور یادواره شهدای مدافع حرم با حضور 500 ورزشکار و با شعار «ورزش دشمن اعتیاد» در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سرپرست فدراسیون ژیمیناستیک کشور در این جشنواره با اشاره به توسعه ژیمناستیک در کشور گفت: این فدراسیون در راستای توسعه این رشته پایه ، برگزاری جشنواره های فرهنگی،ورزشی در تمامی استانها را در دستور کار دارد.

سید محمد شروین اسبقیان بیان کرد: امروز این جشنواره در نیر برگزار می شود و هفته آینده در تبریز نیز جشنواره ژیمناستیک استان های شمال غرب کشور در رده سنی پایه نونهالان و نوجوانان برگزار می شود.

وی گفت: قطعاً خروجی چنین رویدادهایی شناسایی توانمندی های بالقوه در این رشته خواهد بود که باید با برنامه ریزی و تلاش مستمر این توان به یک ظرفیت در مسیر توسعه روزافزون و تقویت برنامه های آموزشی و تربیتی تبدیل شود.

سرپرست فدراسیون ژیمیناستیک کشور افزود: ژیمناستیک ورزش پایه و اساس توسعه سایر رشته ها محسوب می شود و غفلت در این حوزه می تواند آسیب های متعددی را در ورزش ملی، منطقه ای و استانی به همراه داشته باشد.

اسبقیان اظهار کرد: رویکرد فدارسیون در دوره جدید یک رویکرد منطقی در توسعه متوازن است چرا که ژیمناستیک به همراه دوومیدانی از ورزش های پایه و زیربنایی در توسعه ورزش قهرمانی محسوب می شود و حضور قدرتمندانه در این رشته می تواند مدال های مختلفی را در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

وی درادامه گفت: ژیمناستیک استان اردبیل جزو برترین های کشوری محسوب می شود و قهرمانان ارزشمندی در سطح کشوری ،ملی ، آسیایی وجهانی داشته و دراین راستا تفاهم نامه ای با اداره کل ورزش این استان برای تبدیل آن بعنوان یکی از پایگاههای استعداد یابی وطرح سطح بندی امضا شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زیمناستیک
۱۱:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
درود بر این نوجوانان