برای یازدهمین روز متوالی هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شهر اراک، صبح امروز به بیش از دو برابر حدمجاز رسیده و هوای این شهر را برای یازدهمین روز متوالی در وضعیت آلودگی قرار داد.
ابراهیمی کارنامی افزود: هوای شهر اراک طی ۱۰ روز گذشته به طور مداوم در شرایط ناسالم قرار داشت وی افزود : استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم و آلوده در شهر اراک اعلام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ریزگردهای موجود در هوای اراک طی روزهای اخیر را عمدتا منشا داخلی ناشی از گرد و غبار در مناطق بیابانی مرکزی ایران دانست و گفت: شهروندان اراکی از از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشته اند در صورتی که این میزان در سال گذشته ا ۳۷روز بوده است.
دکتر حیدری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم با برشمردن خطرات هوای آلوده بر سلامتی افراد جامعه به ویژه سالمندان و کودکان ؛ به شهروندان توصیه کرد تا از تردد غیر ضرور در سطح شهر خود داری کنند و از مایعات ، میوه های تازه و سبزیجات و لبنیات بیشتر از گذشته استفاده نمایند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، هوای ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.