مدیر کل میراث فرهنگی‌صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت : استفاده از ظرفیت غار قلعه کرد نخستین اولویت شهرستان آوج برای سرمایه‎گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محمد علی حضرتی با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان آوج برای تبدیل به قطب گردشگری افزود : غارها در صنعت گردشگری از جذابیت بالایی برخورداراست و سرمایه گذار به جنبه‌های اقتصادی و پذیرش بالای گردشگری آن توجه بسیاری دارد و مکانی را انتخاب می‌کند که اطمینان برای بازگشت سرمایه در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: زمانی که این ظرفیت به عنوان یک نقطه جذاب گردشگری در نظر گرفته شود در کنار آن الزاماتی چون تامین فضای اقامتی در قالب هتل برای سکونت گردشگران و راه اندازی بازارچه صنایع دستی برای عرضه و فروش سوغات و آثار هنری بومی منطقه تعریف خواهد شد که زمینه‌های اشتغالزایی را فراهم می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی‌صنایع دستی و گردشگری استان همچنین تعیین تکلیف نهایی کاربری گردشگری کاروانسرای شاه عباسی آوج را مستلزم هماهنگی و اقدام مشترک همه نهادهای شهرستان دانست.

حضرتی اضافه کرد : با اجرای مطالعات باشتان شناسی در تپه مشرف به شهر  و ساماندهی مسیر و طراحی بوستان شهری گلستان، احداث هتل سه ستاره در مسیر عتبات عالیات ، غارها و چشمه های سلطان بلاغی ؛ توسعه شهر آوج سرعت پیدا کرده و فرصت‌های شغلی فراوانی را به وجود می‌آورد.

 وی یادآور شد : با رفع موانع و همکاری نهادهای دولتی و عمومی، ظرفیت‌های گردشگری بخش آبگرم نیز باید با سرعت مورد بهره‌برداری واقع شود تا این شهرستان بتواند به عنوان قطب نوین و جذاب گردشگری مطرح شود.

مدیر کل میراث فرهنگی‌صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اقدامات سازمان میراث فرهنگی در احداث کمپینگ گردشگری شهرستان آوج اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری برای اخذ مجوزهای لازم ایجاد کمپینگ گردشگری در آوج از سوی این اداره کل صورت گرفته ولی در حال حاضر رویکرد دولت اتمام کمپ های نیمه تمام است و مجوزهای جدید بعد از تکمیل شدن آنها صادر خواهد شد که امیدواریم با پیگیری‌های لازم این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.