نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حکام عربستان سعودی مست قدرت و پول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه حکام عربستان سعودی مست قدرت و پول هستند،افزود: ضروری است این حکام بلند پرواز چشمان خود را باز کرده و عاقبت صدام و خیانتکاران را ببینند و از آن درس عبرت بگیرند .

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با اشاره به 25تیر ماه که روز بهزیستی و تامین اجتماعی است ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت نظام اسلامی رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه به عنوان ولی نعمت مسئولان اولویت نظام اسلامی قرار گرفت و در سال 59 در اثر پیگیری های شهید دکتر فیاض‌بخش برای تامین حداقل زندگی خانوارهای نیازمند، بی سرپرست و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی بر اساس اصول 21 و 29 قانون اساسی تشکیل این سازمان تصویب شد.

وی با بیان اینکه تا کنون این سازمان در خدمت محرومان بوده و گام های بلندی را برای تامین نیازهای افراد نیازمند و رسیدگی به ‎ ‎ وضعیت معلولان انجام داده است،اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به بیماران صعب العلاج زنان و کودکان بی سرپرست خدمات خوبی را ارائه کرده اند .

خطیب جمعه زنجان با اشاره به 26 تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: اساس مسأله در قانون اساسی نهفته و یکی از اصول اساسی این قانون شورای نگهبان است که تطبیق مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی از وظایف این شورا است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در همه جهان به ویژه کشورهای مترقی دستگاه های نظارتی متناسب با قوانین و شرایط کشورها، فعالیت می کند.

خاتمی نظارت بر همه انتخابات به جز انتخابات شوراهای اسلامی را از دیگر وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: تفسیر قانون اساسی از دیگر وظایف این شورا است تا ابهامات قانون اساسی تفسیر شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.