والی ولایت بدخشان خواستار حمایت هوایی نظامیان خارجی از نیروهای امنیتی در این ولایت، به هدف سرکوب مخالفان مسلح دولت شد.

والی بدخشان خواستار حمایت هوایی نظامیان خارجی در این ولایت شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، والی ولایت بدخشان خواستار حمایت هوایی نظامیان خارجی در این ولایت شد احمد فیصل بیگ زاد، والی ولایت بدخشان در دیدار با معاون نماینده خاص سازمان ملل برای افغانستان، خواستار حمایت هوایی نظامیان خارجی از نیروهای امنیتی در این ولایت، به هدف سرکوب مخالفان مسلح دولت شد.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر رسانه های  والی این ولایت دریافت شده، آمده است که  مارک بولدین، معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیروز وارد  فیض آباد مرکز این ولایت شد  و با مقام های محلی دیدار و گفتگو کرد.

این خبر نامه می‌افزای: والی ولایت بدخشان در دیدارش با  این مقام سازمان ملل گفته است  که در حال حاضر حدود 65 درصد از باشندگان این ولایت در زیر خط فقر زندگی می کنند و به کمک های انسان دوستانه سازمان ملل متحد نیاز دارند.

معاون یوناما نیز به والی  ولایت بدخشان اطمینان داده است که سازمان ملل متحد آماده است تا مردم نیاز مند ولایت بدخشان را کمک و حمایت کند.

به گفته مارک بولدین، سازمان ملل متحد  به منظور بهبود وضعیت امنیتی، انکشافی و اجتماعی بدخشان تلاش می کند و کمک های بشری اش را  ازهرطریق ممکن به مردم این ولایت  به خصوص برای باشندگان ولسوالی های دشوارگذر وناامن می رساند.

بدخشان از ولایت های نسبتاً نا امن در شمالشرق کشور است که در حال حاضر ولسوالی های وردوج و یمگان این ولایت به گونه کامل در تصرف طالبان مسلح قرار دارند و در ولسوالی های راغستان و درایم این ولایت نیز از چند روز به اینسو نبرد میان نیروهای امنیتی و  مخالفان مسلح دولت ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.