گروه طالبان اعلام کرده است که گروه داعش تنها در بخش هایی از ولایت ننگرهار مستقر اند و این گروه اجازه نمی دهد که جنگجویان داعشی در دیگر مناطق افغانستان فعالیت کنند.

طالبان: اجازه فعالیت به داعش در افغانستان را نمی دهیم

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این گروه در پیامی که از سوی ذبیح الله مجاهد به نشر رسانده گفته است که داعش در بدخشان حضور ندارد و آوازه در این مورد صحت ندارد.

در این پیام آمده است:« بدون این که شماری از اعضای داعش در مناطق محدود سرحدی ولایت ننگرهار هستند و مبارزۀ ما علیه آنان جریان دارد، در هیچ جای کشور برای داعش پناه داده نمی‌شود، به خاطر این که مردم در برابر این گروه حساسیت خاص دارند و مجاهدین ما در کشور و منطقه متوجه ظهور مشکلات و ختم آن گروه هستند.»

این گروه اعلام کرده که نیروهای خارجی و نیز دولت افغانستان از آوازه هایی که مبنی بر حضور داعش در دیگر ولایات راه انداخته، می خواهد بهانه ای برای نظامیان خارجی که در افغانستان می مانند پیداکنند.

پیش از این، برخی منابع اعلام کردند که داعش در بخش هایی از ولایت کنر نیز حضور دارد.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا می‌گوید که اطلاعاتی مبنی بر حضور داعش در ولایت بدخشان نیز به آنان رسیده است.

جنرال رادمنش می‌افزاید: « در ننگرهار، کنر و همینگونه بر اساس یک معامله در بدخشان نیز بیرق‌های این گروه دیده شده است؛ اما آنان در نزد وزارت دفاع در گروه کسانی محسوب می‌شوند که برضد حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان فعالیت‌های دشمنانه انجام می‌دهند.»

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان، برای نابودی این گروه و سایر مخالفین مسلح عملیاتی موسوم به شفق را راه‌اندازی کرده اند که هنوز هم جریان دارد.

گروه داعش نزدیک به یک و نیم سال پیش در بخش هایی از افغانستان اعلام موجودیت کرد.

هم اکنون جنگجویان این گروه در بخش هایی از ولایت ننگرهار حضور دارند و برضدنیروهای دولتی می جنگند.

سلیم‌خان کندزی والی ننگرهار نیز می‌گوید که ۹۵ فیصد مناطق در ولسوالی کوت از حضور افراد مسلح گروه داعش پاکسازی شده است.

والی ننگرهار می‌گوید که افراد وابسته به گروه داعش حدود هفتاد منزل مسکونی را نیز به آتش کشیده اند.

به گفتۀ والی ننگرهار، به روز دوشنبه پروسۀ جمع‌آوری کمک به خانواده‌های بیجاشدۀ ولسوالی کوت ننگرهار جریان دارد و به زودی این خانواده‌ها کمک دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار