چهار طرح عمرانی و خدماتی اداره بهزیستی کاشان با حضور معاون مشارکت های مردمی اداره کل طی آیینی بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره بهزیستی کاشان، در آیین افتتاح این طرح ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها شامل سایت بازسازی شده اداری ومهمانسرا، روستا مهد در ویدوج، رونمایی از سامانه موبایل پی منت وپرداخت آنلاین از طریق سایت اداره بهزیستی است.
مهدی جهادی، بااشاره به اینکه بازسازی سایت با هزینه 150 میلیون تومان انجام شده است افزود: روستا مهد در روستای ویدوج نیز با هزینه 20 میلیون تومان و به همت بخش خصوصی راه اندازی شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روستا مهد ویدوج ششمین روستامهد در سطح شهرستان کاشان است گفت:پنج روستا مهد دیگر در روستاهای سن سن، آبشیرین، برزک، مشکات و ویدوجا فعالیت دارد.
به گفته وی،مقدمات راه اندازی روستامهد در طاهرآباد و جوشقان در حال انجام است.
جهادی، تصریح کرد :6 آدینه مهد نیز در شهرهای مشکات، جوشقان، قمصر، کاشان و برزک فعالیت دارد.
وی، انتخاب کاشان برای اجرای طرح پایلوت گروه های آموزش زندگی را تاکید کرد و گفت :اقدام های اولیه برای اجرای این طرح از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است.
به گفته وی،مهارت های زندگی معمولا به صورت فردی آموزش داده می شود که برای اثربخشی بیشتر در این طرح، آموزش ها به صورت گروهی از طریق هیات های مذهبی، سازمان های مردم نهاد و گروه های همیار انجام می شود.
رییس اداره بهزیستی کاشان،  تنوع فعالیت ها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف حدود 10 هزار نفری در این شهرستان را یادآورشد و گفت: این فعالیت ها شامل  مشاوره ژنتیکی به مددجویان قبل و پس از تولد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانبخشی است.
جهادی، فعالیت هشت مرکز مشاوره خدمات روانشناسی زیر نظر اداره بهزیستی کاشان را خاطرشان کردوگفت: 5 هزار نفر از طریق این مراکز آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج و خانواده را طی سال گذشته فرا گرفتند.
وی اهدای یک میلیارد و 165 هزار ریال به صورت نقد و حدود  6 میلیارد ریال به صورت کمک های غیرنقدی در اقلام مختلف شامل خوراکی، پوشاک، فرش، جهیزیه و بن غذا به مددجویان در سال گذشته را تاکیدکرد وگفت: 150 سبد غذایی و بن خرید کالا به ارزش 300 میلیون ریال نیز در ماه مبارک رمضان به همت خیران به مددجویان کمک شد.
جهادی،اظهارداشت: کمک ماهانه 500 میلیون ریالی  به 700 خانوار تحت پوشش شامل خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار  از دیگر خدمات حوزه اجتماعی اداره است.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های اداره در این بخش حمایت از خانوادهای دو قلو و بیشتر است که در این ارتباط 110 پرونده زیر نظر بهزیستی است.
به گفته وی،  25 درصد تقاضای فرزندخواندگی استان اصفهان نیز متعلق به شهرستان کاشان است.
رییس اداره بهزیستی کاشان در پایان افزود: در بخش اشتغال و مسکن نیز به منظور اشتغالزایی مددجویان 60 میلیارد ریال به صورت تسهیلات قرض الحسنه در قالب 600 طرح اشتغالزایی از سوی بانک های عامل اختصاص یافت که 95 درصد این اعتبارات محقق شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.