کارشناسان اقتصادی معتقدند که مشکلات اقتصادی کشور ریشه در وابستگی به درآمدهای نفتی دارد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو درآمدزایی از بخش تولید است.

 محسن صرامی فروشانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ریشه مشکلات اقتصادی گفت: ریشه یابی درخصوص مسائل اقتصادی ساده به نظر می رسد اما تنها موضوعی است که تا کنون اقدام جدی در آن صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: متاسفانه آن چیزی که دیده شده فقط در حد حرف و شعار بوده که البته این امر مختص دولت فعلی نیست و حل مشکلات اقتصادی به رفع موانع قانونی و ایجاد ساختارهای مناسب نیاز دارد. 

فروشانی در ادامه تصریح کرد:اقتصاد سالم بر مبنای دخالت بخش خصوصی در امور تولید شکل می گیرد در حالیکه در کشور ما هنوز خصوصی سازی به شکل واقعی انجام نگرفته است.

وی با تاکید بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمد های نفتی عنوان کرد:تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رونق بخش های مختلف تولیدی و کسب درآمد از این بخش ها  است.

***تکیه بر درآمدهای نفتی معضل بزرگ اقتصاد

ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با توجه به آنکه پایه اقتصاد کشور منابع و درآمدهای نفتی است، لذا می توان آن را ریشه مشکلات اقتصادی دانست چرا که با کاهش و افزایش قیمت نفت آثار آن به وضوح در اقتصاد قابل رویت است.

وی افزود: در اقتصاد پویا منابع مالی از طریق بخش های مختلف تولید همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری به دست می آید و لازم است که با رونق این  بخش ها  به سمت و وسویی برویم که اقتصاد کشور در برابر نوسانات قیمت نفت و ناهنجاری های دنیا مقاوم باشد .

عاشوری قلعه رودخانی با اشاره به اتکا بر اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است که رویکرد و برنامه ریزی دولت و مجلس بر بهره گیری از منابع خدادادی  همچون معادن، گردشگری و همچنین منابع مالیاتی باشد.

وی تاکید کرد: تکیه بر منابع نفتی بایدبیشتر به منظور پس انداز  صندوق ذخیره ارزی باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار