عضوکمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: پیشگیری از خروج نفت خام و جایگزینی محصولات ثانویه بر مبنای اقتصاد مقاومتی ، بسیاری از مشکلات پیش رو را برطرف می سازد .

عطاالله حکیمی عضوکمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: بحث تامین منابع مالی از مسائل مهم هر کشور محسوب می شود؛ شناسایی منابع غنی اقتصادی، پرهیز از خام فروشی ،حمایت بخش خصوصی ، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و پرهیز از واردات بی رویه و تبدیل به یک کشورمستقل تولیدکننده از عمده ترین راهکار های رفع رکود اقتصادی است .

وی ادامه داد:یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم خروج از اقتصاد تک محصولی و جایگزینی محصولات دیگر در سبد صادراتی به جای نفت است .

حکیمی افزود: در گام اول باید توانایی ها و منابع داخلی تقویت شوند و آماده تولید محصولات ثانویه از منابع طبیعی مانند مس ، روی، سرب و... باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای حمایت طرح خروج از اقتصاد تک محصولی و جایگزینی محصولات ثانویه عنوان کرد: فراهم کردن زمینه ای برای استخراج معادن با ایجاد امنیت اقتصادی ،‌ رشد و توسعه پایدار ، مصرف نقدینگی در بخش تولید، ایجاد شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهم ترین راهکار ها برای ارتقای تولید محصولات ثانویه است.

** اقتصاد تک محصولی بیمار است

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به این که وابستگی هر کشوری به اقتصاد تک محصولی به تبع آسیب های بسیاری را به همراه دارد و یک اقتصاد بیمار گونه است ، گفت : در حقیقت نباید از نفت موجود در کشور در جهت صادرات محصولات خام استفاده کنیم بلکه باید با ایجاد کارخانه ها و صنایع وابسته ، فراورده های نفتی را به محصولات پتروشیمی تبدیل کنیم و با افزایش کیفیت و ارائه روش های نوین و با تقویت تولیدات با هدف ارتقای صادرات از دامنه تک محصولی بودن خارج شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد : اگر نرخ بانکی کاهش پیدا کند سپرده گذاران سرمایه های خودرا در بخش های  تولید و صنعت، معدن، صنایع دستی،‌کشاورزی بکار می گیرند و با  ایجاد صنایع نوین و کار آمد زمینه را برای رقابت محصولات  ایرانی در بازار جهانی مهیا سازیم و همچنین می توانیم توانایی صادرات در زمینه موادغذایی ، لوازم و کالاهای ساختمانی و تولیدات معدنی را افزایش دهیم.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۵
شیرفلکه نفت راببندین به روی خارجی هاوان رادرداخل کشورمصرف کنیدیعنی صرف سوخت کارخانه های مصالح ساختمانی کنیدتامسکن وبورس رونق پیداکندواقتصادجان بگیردچرایارانه نفت صرف شرکت های تولیدکننده سیمان،گچ،قیر،لوله پولیکا،کاسه توالت،کاشی وسرامیک،بتن،شن،ماسه،اهن،فولاد،داروهای بیماران اعصاب واین حوزه هانمیشودولی صرف بخش اینترنت وخدمات ارزش افزوده میشودکه باعث شده همیشه ملت غصه پرداخت پول داروواجاره خانه راداشته باشند،این همه ادم میگن هشتاددرصداقتصادایران دولتی هست چرارنگ رفاه رانمیبینیم لااقل کالای قاچاق راازبازارجمع کنین
آخرین اخبار