با وجود گذشت 20 روز از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان مهاباد ، هنوز مبلغی بابت خرید محصول به کشاورزان این شهرستان پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شرکت غله شهرستان مهاباد گفت : از ابتدای فصل خرید گندم که از دوم تیرماه در این شهرستان آغاز شده ، تاکنون 27 هزار و 800 تن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

سلیم احمدی افشار افزود : میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مقایسه با پارسال بیش از 5/1 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد : امسال نیز همچون سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت وجوه خرید گندم کشاورزان این شهرستان مشخص شده اما با این حال تاکنون مبلغی بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.

مدیر شرکت غله شهرستان مهاباد افزود : برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان امسال 10 مرکز خرید پیش بینی شده است که این مراکز شامل شش مرکز تعاون روستایی در مناطق روستایی ، یک سیلوی بخش خصوصی ، یک سیلوی بخش دولتی و دو کارخانه آردسازی است.

احمدی افشار با بیان اینکه کار خرید گندم از کشاورزان تا آخر شهریور ماه ادامه دارد تصریح کرد : بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان پیش بینی می شود امسال بیش از 58 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خریداری شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.