رئیس کل دادگستری استان گفت: افرادی که در این استان از انشعاب های غیرمجاز استفاده کنند با مجازات حبس 10 ساله مواجه می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت الاسلام غلامرضا مزارعی  افزود: از 22 تیر تا 22 مردادماه امسال و در قالب اعلام عمومی به افراد استفاده کننده از انواع انشعاب های غیرمجاز در این استان مهلت داده می شود که برای تبدیل آن به انشعاب مجاز به دستگاه های اجرایی مربوطه مراجعه کنند و در غیر این صورت پس از تاریخ مقرر به طور جدی با آنان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: مقابله قاطع با اموری شامل استفاده از انواع انشعاب های غیرمجاز و یا تجاوز به حریم جاده ها و رودخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد مستلزم عزم و همت راسخ متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان است و دادگستری استان نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

مزارعی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی گسترش استفاده از انواع انشعاب های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد سهل انگاری و کم کاری مدیران مربوطه است.

وی عنوان کرد: توصیه، سفارش، قوم گرایی و طایفه بازی در کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری رواج دارد که پذیرفتنی نیست و باید ریشه کن شود و همین امر نیز موجب شده که برخی مدیران اجرایی استان نتوانند برخورد لازم را با تخلف هایی از جمله استفاده از انواع انشعاب های غیرمجاز انجام دهند.

مزارعی ابراز داشت: استفاده از انواع انشعاب های غیرمجاز نوعی سرقت بوده و حرام و خلاف شرع است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخورد با استفاده کنندگان از انواع انشعاب های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد بدون کمترین اغماض انجام می شود و دادگستری استان نیز هیچگونه تعارفی با افراد حقیقی و یا حقوقی در این زمینه ندارد.

مزارعی گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز و یا تجاوز به حریم جاده ها و رودخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد باید تخریب شود و دادگستری استان نیز آماده انجام حمایت های لازم در این راستاست.

وی بیان کرد: باید قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با روش های مختلف به حرکت در چارچوب قانون وادار شوند و کم کاری و سهل انگاری مدیران اجرایی موجب خواهد شد که مردم قانون را رعایت نکنند.

مزارعی اظهار کرد: پرونده های مربوط به استفاده از انواع انشعاب های غیرمجاز به ویژه فاضلاب و آب وقت و انرژی قابل توجهی را از دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گرفته است و باید به حداقل ممکن برسد.

وی عنوان کرد: سرعت بیش از حد خودروها در خیابان های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد نوعی سلب آسایش و آرامش عمومی است و باید نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی استان با این معضل برخورد جدی تری کند.

مزارعی ابراز داشت: اسلحه های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع آوری می شوند زیرا خطرآفرین بوده و پیامدهای منفی متعددی به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید جلوی بروز خلاف و ارتکاب جرم در کهگیلویه و بویراحمد در تمامی زمینه ها گرفته شود تا لازم نباشد پرونده قضایی تشکیل شده و به دادگستری استان ارجاع داده شود.

مزارعی گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از تردد خودروهای بدون پلاک در معابر درون و برون شهری این استان جلوگیری کنند زیرا موجب ایجاد ناامنی و به خطر افتادن جان انسان ها می شود.

وی با اشاره به نامگذاری 21 تا 27 تیرماه به نام هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: پوشش اسلامی و رعایت حجاب از سوی بانوان موجب تکریم شخصیت آنان و ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه می شود.

مزارعی با اشاره به اینکه بانوان نباید با بدحجابی و پوشش نامناسب موجب حریم شکنی شخصیت خود شوند، اظهار کرد: امروزه پدیده شوم بدحجابی زمینه گسترش بسیاری از مفسده های اخلاقی را فراهم کرده و موجب از هم گسیختن و تخریب جامعه و کانون خانواده ها شده است.

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از دلایل بالا بودن آمار طلاق و افزایش منازعات زوجین در جامعه امروزی به دلیل رعایت نکردن و نادیده گرفتن مساله مهم عفاف و حجاب است.

مزارعی ابراز داشت: با رعایت عفاف و حجاب و پوشش اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی در کشور کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: هفته عفاف و حجاب فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی گسترده تر در زمینه اهمیت و ضرورت رعایت پوشش اسلامی و تبیین نتایج مثبت آن است.
مزارعی گفت: انواع پیشگیری به ویژه پیشگیری از وقوع جرم در دو زمینه است که شامل کیفر و مجازات و تزکیه، تعلیم و تعلم خواهد بود.

وی بیان کرد: عنصر اولیه در پیشگیری از وقوع جرم شامل انجام اقدام های فرهنگی، تذکر، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر است.

مزارعی اظهار کرد: دستگاه قضایی نباید در خط مقدم برخورد با جرایم و تخلفات باشد بلکه فرهنگ سازی و اصلاح ساختار خانواده ها مهمتر از برخورد، کیفر و مجازات خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای اصلاح هر چه مطلوبتر جامعه و پیشگیری از وقوع جرم باید سرمایه گذاری فرهنگی کرد زیرا چنانچه خانواده ها اصلاح شوند جامعه نیز اصلاح می شود

انتهای پیام /ف
برچسب ها: حبس ، انشعاب ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.