معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی گفت: سواحل زیبای مکران با هماهنگی، عزم ملی ومدیریت یکپارچه مسئولان محلی و کشوری به توسعه پایدار می رسد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رضا سیف الهی پس از بازدید از مرز ریمدان و نوار ساحلی افزود: همه دستگاههای اجرایی باید نگاه ملی، همدلی و وحدت رویه برای توسعه سیستان وبلوچستان و سواحل مکران داشته باشند.

وی افزود: در همه طرح های اجرایی باید مردم بهره کافی را ببرند تا اهداف بلند مقام معظم رهبری در این منطقه محقق شود و این خطه از ایران اسلامی به توسعه پایدار برسد.

وی گفت: ظرفیت های بالای دریا، سواحل و مناطق گردشگری، مرزهای ریمدان و پیشین، معادن و کشاورزی از نعمات خداوندی است که به مردم این منطقه عطا شده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا زمینه اشتغال مردم این منطقه فراهم و مردم مشکلات زیربنایی نداشته باشند.

سیف الهی افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار، فعالیت رسمی مرز ریمدان و جابجایی کالا ومسافر، تقویت ناوگان دریایی، تکمیل زیرساختهای بندری، فرودگاه بین المللی، خط آهن و طرح های بزرگ اقتصادی و تجاری را خواستار شد.

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی افزود: وقتی در چابهار سازمان بنادر، منطقه آزاد، مسئولان محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی هماهنگ و همسو نباشند و هرکدام قوانین خاص خود را اجرا کنند کارها قفل و سرمایه گذاری و توسعه ای در این منطقه اتفاق نخواهد افتاد.

سیف الهی ادامه داد: بایستی راهبرد مشترک نظامی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای توسعه همکاریها با پاکستان تعریف و با فعال سازی مرزها مکمل پیشرفت و توسعه همدیگر باشیم.

وی توسعه را ضامن امنیت پایدار دانست و افزود: نباید امنیت با پاسگاه و برجک تامین شود بلکه با کار تجاری و اقتصادی و ایجاد اشتغال بهترین شرایط امنیتی را فراهم کرد.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار